Książka jest asygnowana dla szerokiego kręgu odbiorców: dla lekarzy, lekarzy psychiatrów, lekarzy pediatrów, pielęgniarek psychiatrycznych, pedagogów specjalnych, pedagogów szkolnych, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, pracowników poradni zdrowia psychicznego, psychologów oraz wszelkich zainteresowanych tematem.
***
Jest to dzieło będące rezultatem współdziałania specjalistów z najróżniejszych dziedzin, co samo w sobie stanowi odzwierciedlenie złożoności problemu – choć autorzy skromnie zaznaczyli w tytule, że recenzowana praca dotyczy tylko wybranych zagadnień diagnozy i terapii. Jednak sposób prezentacji treści i ich wybór daje wgląd w szereg zagadnień wykraczających poza ramy sensu stricto diagnozy i terapii. Zarazem w bogactwie prezentowanych problemów zachowany jest logiczny ład, a treści są podporządkowane tytułowi. Sposób ich prezentacji daje przejrzystą wykładnię wiedzy posiadającej wysokie walory poznawcze, odznaczającej się precyzyjnością doboru analizowanych problemów skomponowanych z kliniczną wręcz precyzją z zachowaniem dyscypliny językowej. Każde słowo jest znaczne, wyważone. Wywód jest pełny, ale zarazem oszczędny, co zwiększa jego siłę ekspresji.
Monografia jest godna polecenia dla wszystkich osób zainteresowanych kwestiami zaburzeń rozwojowych. Z powodzeniem można ją spożytkowywać jako podręcznik do kształcenia studentów studiów I, II stopnia i słuchaczy studiów podyplomowych przygotowujących się do pracy z dziećmi, młodzieżą i z dorosłymi.
Z recenzji dr hab. Hanny Żuraw, prof. UPH w Siedlcach