W każdym dziale znajduje się 10 zadań zamkniętych, 10 zadań kodowanej odpowiedzi i zadania otwarte krótkiej i rozszerzonej odpowiedzi. Przy każdym zadaniu przekazana jest ilość punktów. Zadania zamknięte oceniane są w skali (01).
W zadaniach kodowanej odpowiedzi, które są nowością, należy wpisać trzy cyfry rozwinięcia dziesiętnego otrzymanego wyniku. Wypełnienie tego kodu powinno się traktować jako element rozwiązania danego zadania. Należy zwrócić baczną uwagę na to, że kodujemy tylko cyfry otrzymanego wyniku, a nie wyniku przybliżonego, np. Gdy x = 28,172, w tabelę wpisujemy 281, a nie 282. Warto także zwracać uwagę na polecenie zakodowania wyniku. W zadaniach kodowanej odpowiedzi dostać można dwa punkty za poprawnie wypełnioną tabelę albo zero punktów, gdy choć jedna cyfra będzie inna. Te zadania wymagają od ucznia nieszablonowej precyzji, nie może w nich wystąpić błąd niedopatrzenia, braku koncentracji.
Szczególną uwagę zwrócono na zadania z rachunku różniczkowego. Szczególnie wysoko punktowane są zadania optymalizacyjne: na 6 lub 7 punktów. Uczeń otrzymuje 3 punkty za zdefiniowanie funkcji jednej zmiennej i określenie jej dziedziny, 3 punkty za wyznaczenie pochodnej funkcji i dokonanie jej analizy oraz 1 punkt za obliczenie największej albo najmniejszej wartości. W zbiorze wyjątkowo dużo uwagi poświęcono zadaniom optymalizacyjnym, sporo z nich rozwiązano według obowiązującego schematu oceniania.
Do wszelkich zadań zamieszczono odpowiedzi, a do większości rozwiązania. Mamy nadzieję, że niepodważalną zaletą zbioru będzie także to, że przeprowadzono dowody zadań lub przekazano szkice ich rozwiązań. Zasygnalizowano ponadto znaczenie wysoko punktowanych zadań otwartych z kombinatoryki.
Na końcu zbioru znajdują się trzy przykładowe arkusze maturalne, które pomogą sprawdzić wiedzę i wczuć się w atmosferę egzaminu maturalnego.
W zadaniach kodowanej odpowiedzi, które są nowością, należy wpisać trzy cyfry rozwinięcia dziesiętnego otrzymanego wyniku. Wypełnienie tego kodu powinno się traktować jako element rozwiązania danego zadania. Należy zwrócić baczną uwagę na to, że kodujemy tylko cyfry otrzymanego wyniku, a nie wyniku przybliżonego, np. Gdy x = 28,172, w tabelę wpisujemy 281, a nie 282. Warto także zwracać uwagę na polecenie zakodowania wyniku. W zadaniach kodowanej odpowiedzi dostać można dwa punkty za poprawnie wypełnioną tabelę albo zero punktów, gdy choć jedna cyfra będzie inna. Te zadania wymagają od ucznia nieszablonowej precyzji, nie może w nich wystąpić błąd niedopatrzenia, braku koncentracji.
Szczególną uwagę zwrócono na zadania z rachunku różniczkowego. Szczególnie wysoko punktowane są zadania optymalizacyjne: na 6 lub 7 punktów. Uczeń otrzymuje 3 punkty za zdefiniowanie funkcji jednej zmiennej i określenie jej dziedziny, 3 punkty za wyznaczenie pochodnej funkcji i dokonanie jej analizy oraz 1 punkt za obliczenie największej albo najmniejszej wartości. W zbiorze wyjątkowo dużo uwagi poświęcono zadaniom optymalizacyjnym, sporo z nich rozwiązano według obowiązującego schematu oceniania.
Do wszelkich zadań zamieszczono odpowiedzi, a do większości rozwiązania. Mamy nadzieję, że niepodważalną zaletą zbioru będzie także to, że przeprowadzono dowody zadań lub przekazano szkice ich rozwiązań. Zasygnalizowano ponadto znaczenie wysoko punktowanych zadań otwartych z kombinatoryki.
Na końcu zbioru znajdują się trzy przykładowe arkusze maturalne, które pomogą sprawdzić wiedzę i wczuć się w atmosferę egzaminu maturalnego.