"Psychologia: wprowadzenie to nowoczesny podręcznik autorstwa Edwarda Nęcki – wybitnego polskiego naukowca, twórcy oryginalnej teorii inteligencji i doświadczonego nauczyciela akademickiego. W 10 rozdziałach, w przystępny i zajmujący sposób, omówiona została zarówno specyfika samej dyscypliny, jak i jej podstawowe zagadnienia (takie jak zachowanie, uczenie się, emocje, motywacja, poznanie, inteligencja, osobowość) z uwzględnieniem historii i najnowszych badań. Książka jest dedykowana dla słuchaczy pierwszych lat studiów psychologicznych, a także studentów tych kierunków, gdzie „Wstęp do psychologii” jest przedmiotem kursowym.
nad wyraz cenię w wykładzie Edwarda Nęcki to, iż konsekwentnie zwalcza naukę śmieciową, iż nie pozwala zapomnieć czytelnikowi, iż bez teoretycznie i metodologicznie konkretnych badań naukowych nie jest osiągalne udzielanie pomocy psychologicznej osobom jej potrzebującym. Owa pomoc, szerzej: praktyka psychologiczna, musi być – iż odwołam się do popularnego anglojęzycznego określenia – evidence-based practice. I to stanowisko Autora mocno wybrzmiewa w jego wykładzie.
z recenzji prof. Jerzego Brzezińskiego
bardzo pozytywnie oceniam strukturę książki (…). Rozwiązanie zaproponowane poprzez autora ma tę ważną zaletę, że dostarcza spojrzenia na psychologię kompletnieowej perspektywie, coznacznie zwiększa krąg potencjalnych czytelników książki. Z oczywistych względów będzie ona niezwykle istotna dla studentów psychologii, lecz nie tylko. Psychologia stała się bowiem jedną z kluczowych dziedzin w edukacji na wielu kierunkach studiów, z zakresu nauk humanistycznych, medycznych, politycznych, zarządzania i wielu innych.
z recenzji prof. Czesława Nosala"
nad wyraz cenię w wykładzie Edwarda Nęcki to, iż konsekwentnie zwalcza naukę śmieciową, iż nie pozwala zapomnieć czytelnikowi, iż bez teoretycznie i metodologicznie konkretnych badań naukowych nie jest osiągalne udzielanie pomocy psychologicznej osobom jej potrzebującym. Owa pomoc, szerzej: praktyka psychologiczna, musi być – iż odwołam się do popularnego anglojęzycznego określenia – evidence-based practice. I to stanowisko Autora mocno wybrzmiewa w jego wykładzie.
z recenzji prof. Jerzego Brzezińskiego
bardzo pozytywnie oceniam strukturę książki (…). Rozwiązanie zaproponowane poprzez autora ma tę ważną zaletę, że dostarcza spojrzenia na psychologię kompletnieowej perspektywie, coznacznie zwiększa krąg potencjalnych czytelników książki. Z oczywistych względów będzie ona niezwykle istotna dla studentów psychologii, lecz nie tylko. Psychologia stała się bowiem jedną z kluczowych dziedzin w edukacji na wielu kierunkach studiów, z zakresu nauk humanistycznych, medycznych, politycznych, zarządzania i wielu innych.
z recenzji prof. Czesława Nosala"