świeże podejście do zarządzania, budowania zespołów i wytwarzania wartości przez producenta. Jednym z charakterystycznych części nowego świata, opartego na informacji, wiedzy i kapitale niematerialnym, jest nowy rodzaj pracownika.
Pracownicy wiedzy (ang. Knowledge workers) właściwie dominują dziś we wszelkich branżach. Na takie osoby nie działają tradycyjne systemy motywacyjne, nie chcą być zasobem, kosztem czy trybem w maszynie.
Chcą się uczyć i stale rozwijać, lecz nie tylko w ramach wyznaczonych formalnie procesów edukacyjnych. Dla pracowników wiedzy uświadomienie sobie sensu własnej pracy i podejmowanych wysiłków jest warunkiem koniecznym do zaangażowania się.
Powstaje pytanie: czy Ty, Twoja marka lub jej menedżerowie jesteście gotowi zarządzać takim intelektualnym kapitałem? Bo jeśli zastosujecie stare metody wobec nowego typu pracownika, to się nie uda. Pracownicy wiedzy odejdą gdzie indziej.
Bez wahania. Dlatego doktorzy biznesu: Joanna Heidtman i Piotr Piasecki świadomi tego nowego paradygmatu napisali Sensotwórczość – publikację pełną potężnych narzędzi zezwalających wydajnie przewodzić pracownikom wiedzy we współczesnych firmach i produktywnie nawigować po zmiennej rzeczywistości biznesowej.
Książka oparta jest na przypadkach konsultingowych, a także zbudowana wokół warsztatów prowadzonych przez autorów dla kadry menedżerskiej w wielu polskich firmach. Liderzy znajdą więc w niej swoje rzeczywiste dylematy i wyzwania, na które autorzy dają krótkie i skondensowane podpowiedzi, przedstawiają sprawdzone techniki i solidne wskazówki.
Duet Heidtman & Piasecki wziął pod lupę siedem kluczowym obszarów, które we współczesnych organizacjach stanowią fundament sukcesu, ale są też źródłem największych wyzwań. Autorzy zajmują się jednocześnie kapitałem ludzkim (rozmaite zespoły, przywództwo stwarzające wartość), organizacyjnym (progresywność, uczenie się, metody wspierające współdziałanie, otoczenie sprzyjające tworzeniu wartości), jak i kapitałem relacyjnym (sieci społeczne).
A przede wszystkim pokazują konkretne metody (m.in. Team Mirror, ILead, Przywództwo 7 planet) użytkowane do motywowania, przeprowadzania przez zmiany czy do rozwoju współczesnych zespołów. *** Czytelniku, który wziąłeś tę książkę do ręki i czytasz te słowa, wiedz, iż masz przed sobą nadzwyczajne kompendium wiedzy, a zarazem narzędzie diagnozy i samodoskonalenia, tworzone po to, żeby pomóc Ci lepiej odnajdywać się w błyskawicznie zmieniającym się świecie biznesu, rynku, organizacji i zarządzania.
To pierwsza polska książka, która kompetentnie i wyczerpująco opisuje stanowczą zmianę w pojmowaniu zjawisk mikro- i makroekonomicznych (zmianę paradygmatu) oraz przejawianie się tej zmiany w nastawieniu i motywacjach najmłodszych generacji pracowników.
Wojciech Eichelberger, psychoterapeuta, coach, trener, doradca biznesu, współtwórca i dyrektor Instytutu Psychoimmunologii (IPSI) Sensotwórczość to książka pełna wdzięczności i pragnienia harmonii, nakłaniająca do głębszego poszukiwania sensu w pracy i otoczeniu, w którym się żyje.
Podpowiada, w jaki sposób nasza życiowa energia może być w pełni wykorzystana i stać się bodźcem do pozytywnych zmian. Sam nieraz zadaję sobie pytania: Kim jestem? Po co żyję? I jaką wartość mogę wnieść do świata.
Odpowiedzi na nie sprawiają, że staję się wrażliwszy na otoczenie. Marek Kamiński, polski polarnik, podróżnik, przedsiębiorca Od kilkunastu lat obserwujemy na całym świecie powolną, lecz utrwalającą się zmianę roli, jaką praca odgrywa w naszym życiu.
Coraz więcej ludzi upatruje w niej nie tylko sposobu na zapewnienie sobie adekwatnych środków finansowych,głównie celu, dla którego warto żyć. Dotyczy to w szczególności pokolenia urodzonego po roku 1990, a już obecnego na rynku pracy.
firmy, które nie zrozumieją tego na czas, niech nie liczą na zaangażowanie swych pracowników, a może wręcz na chętnych do pracy. Prof. Andrzej Blikle,profesor matematyki, pracownik Polskiej Akademii Nauk i członek Academia Europaea, w latach 1990–2010 kierował firmą A.
Blikle