"Podręcznik przybliża w kompletny i postępowy sposób najnowszą wiedzę i aktualne trendy innowacyjnania diagnostyczno-terapeutycznego w chirurgii. W czterech tomach zawarto najświeższe informacje wzbogacone doświadczeniem własnym Autorów – lubianych ekspertów reprezentujących praktycznie wszystkie chirurgiczne dyscypliny zabiegowe. Bogaty materiał graficzny – prawie 1200 rycin – znakomicie ilustruje omawiane zagadnienia.
W książce przedstawiono wiadomości z zakresu chirurgii ogólnej, chirurgii stanów nagłych, podstaw chirurgii i skojarzonego leczenia nowotworów, wybranych dziedzin chirurgii, a także zasad kompleksowego, wielospecjalistycznego nowoczesnania diagnostyczno-terapeutycznego. Najbardziej rozbudowaną częścią publikacji są rozdziały poświęcone chirurgii układów narządów z uwzględnieniem zasad tzw. Chirurgii wielonarządowej i chirurgii wisceralnej.
Nowością w polskim piśmiennictwie jest poruszenie problemów przywództwa czy nabywania tzw. Umiejętności nietechnicznych, w tym umiejętności kierowania zespołami chirurgów, współpracy wielodyscyplinarnej czy krytycznego progresywnania diagnostyczno-terapeutycznego opartego na zasadach EBM i GCP.
Autorzy dołożyli starań, aby podręcznik prawidłowo spełniał swoją funkcję edukacyjną w szkoleniu podyplomowym absolwentów kierunku lekarskiego, a także rezydentów realizujących szkolenie specjalizacyjne w chirurgii i jednocześnie był {pomocn|przydatn)y w codziennej praktyce klinicznej."
W książce przedstawiono wiadomości z zakresu chirurgii ogólnej, chirurgii stanów nagłych, podstaw chirurgii i skojarzonego leczenia nowotworów, wybranych dziedzin chirurgii, a także zasad kompleksowego, wielospecjalistycznego nowoczesnania diagnostyczno-terapeutycznego. Najbardziej rozbudowaną częścią publikacji są rozdziały poświęcone chirurgii układów narządów z uwzględnieniem zasad tzw. Chirurgii wielonarządowej i chirurgii wisceralnej.
Nowością w polskim piśmiennictwie jest poruszenie problemów przywództwa czy nabywania tzw. Umiejętności nietechnicznych, w tym umiejętności kierowania zespołami chirurgów, współpracy wielodyscyplinarnej czy krytycznego progresywnania diagnostyczno-terapeutycznego opartego na zasadach EBM i GCP.
Autorzy dołożyli starań, aby podręcznik prawidłowo spełniał swoją funkcję edukacyjną w szkoleniu podyplomowym absolwentów kierunku lekarskiego, a także rezydentów realizujących szkolenie specjalizacyjne w chirurgii i jednocześnie był {pomocn|przydatn)y w codziennej praktyce klinicznej."