Książka wydana wspólnie z Niemieckim Instytutem Historycznym w Warszawie jako 25 tom linii Klio w Niemczech "Historia wizualna" definiowana jest na dużo sposobów. W tej książce oznacza świeże możliwości uprawiania historii związane ze współczesną ekspansją obrazów.
W jaki sposób przystępność fotografii, filmów, cyfrowych archiwów wizualnych wpływa na pracę historyków$1676 Jakie możliwości otwierają przed nimi źródła wizualne$1677 Jak obrazy oddziałują na narracje historyczne$1678 skategoryzowane tu teksty przedstawiają stanowiska dziesięciorga niemieckich uczonych, którzy szukają odpowiedzi na te pytania.
Z przeróżnych perspektyw przyglądają się oni stosowaniu obrazów w pracy historyków, wskazując potencjał historii wizualnej i związane z nią zagrożenia. Autorzy publikowanych prac to przedstawiciele różnorodnych pokoleń niemieckiej historiografii.
Są wśród nich teoretycy i praktycy, historycy epok dawniejszych i współczesnych. Łączy ich poszukiwanie nowych metod badawczych i nowych sposobów objaśniania przeszłości. Uważają, iż historię można nie tylko opowiedzieć, lecz i pokazać.
Autorzy: Horst Bredekamp, Martina Heßler, Jens Jäger, Judith Keilbach, Habbo Knoch, Gerhard Paul, Bernd Roeck, Magdalena Saryusz-Wolska, Heike Talkenberger, Annette Vowinckel, Rainer Wohlfeil seria "Klio w Niemczech" to projekt przekładowy Niemieckiego Instytutu Historycznego w Warszawie.
ukazuje ona polskim czytelnikom najciekawsze prace i dokonania współczesnej historiografii niemieckiej na tle szerszego kontekstu europejskiego. W serii ukazują się książki poświęcone najróżniejszym zagadnieniom historii Europy środkowo-Wschodniej - w szczególności Polski i Niemiec.
Publikowane są także prace metodologiczne i przekrojowe.