Dla zwolenników gier komputerowych i dla moli książkowych!
Julek i Maja przypadkowo wchodzą do gry komputerowej - i natychmiast orientują się, iż toczy się ona wewnątrz ludzkiego mózgu. Początkowo zafascynowani światem wirtualnym i spotkanymi tam ciekawymi bytami, nie chcą wracać do zwykłego życia. Napięcie rośnie, a decydująca bitwa przebiega dramatycznie. Czy uda im się znaleźć wyjście z gry i powrócić do zwykłego świata?
Opowieść o 12-letnim Julku, chłopcu o niezwykłej wyobraźni i trudnościach szkolnych (dysleksja i nadruchliwość). Julek ponad wszystko uwielbia gry komputerowe. Pewnego razu, przez przypadek, trafia w sam środek gry. Początkowo zafascynowany światem wirtualnym, nie chce wracać do zwykłego życia. Stopniowo odkrywa jednak, że bycie w tym świecie nie jest tak przyjemne i bezpieczne, jak myślał. Próbuje powrócić do domu. Pomagają mu siostra, 8-letnia Maja,, a także mama Kasia, która za synem i córką wchodzi do świata gry. Mama i dzieci wędrują przez rozmaite stopnie. Mama, która jest lekarzem neurologiem, orientuje się szybko, że gra toczy się w ludzkim mózgu, a kolejne jej poziomy odpowiadają strukturom anatomicznym ośrodkowego układu nerwowego. Bohaterowie odbywają pasjonującą wędrówkę w środku mózgu, spotykając na swej drodze intrygujące byty. Napięcie rośnie, a decydująca bitwa przebiega szczególnie dramatycznie. Czy uda im się znaleźć wyjście z gry i powrócić do zwykłego świata?
Czyta: Anna Dereszowska