" Jedną z podstawowych umiejętności w miejscu pracy jest komunikowanie się. Okazuje się, że podwładni unikają niełatwych, choć ważnych rozmów tylko dlatego, że nie wiedzą, jak się do nich zabrać! I wcale nie chodzi wyłącznie o prośbę o podwyżkę czy dopasowanie się do nowych wymagań - nader często problemem są takie sprawy jak występowanie (albo jej brak) w mediach społecznościowych, uczulające perfumy koleżanki czy nie do końca trafione żarty starszego kolegi.
w rezultacie rośnie liczba osób, które w pracy czują się fatalnie. Są sfrustrowane, zranione, wyczerpane - ale o tym nie mówią, bo nie potrafią. Irytacja rośnie, a problemy pozostają nierozwiązane. Ta książka powstała na bazie doświadczeń w rozwiązywaniu problemów z interakcjami w miejscu pracy, zgłaszanych poprzez różnych ludzi.
Jest napisana z perspektywy doświadczonego kierownika zespołu. Podpowie Ci, jak się zachować w wielu niezręcznych sytuacjach, które mogą zdarzyć się każdemu: wysłałeś do niewłaściwych osób kontrowersyjny e-mail, nie dotrzymałeś ważnego terminu, kolega traktuje Cię jak asystenta, ktoś przywłaszczył Twój świetny pomysł.
Dowiesz się, jak obronną ręką wyjść z najróżniejszych niemiłych sytuacji, niezależnie od tego, czy dotyczą kontaktów z szefem, podwładnymi lub ze współpracownikami z działu. Niebanalne ujęcie tematu i obfita dawka humoru sprawiają, że to nadzwyczaj przyjemna lektura - do tego pożyteczna i szczególnie inspirująca!
Jak prowadzić nieprzystępne rozmowy, gdy: masz problem moralny z wykonaniem polecenia nie chcesz się zgodzić na nowe obowiązki lub pragniesz otrzymywać więcej ciekawszych zadań musisz odpowiadać na zbyt dociekliwe albo niegrzeczne pytania podwładny stale kwestionuje Twoją władzę musisz zwolnić podwładnego albo chcesz opuścić swoje dotychczasowe miejsce zatrudnienia chcesz podczas rekrutacji wynegocjować dla siebie kilka nieoczywistych przywilejów W życiu zawodowym o przetrwaniu decyduje umiejętność komunikacji!
"