Sam problem cyberprzestrzeni, występowaniu w niej pokolenia najmłodszych nie jest zagadnieniem, które można po prostu rozstrzygnąć, rozwiązać, zniwelować. Takie ewentualne próby byłyby przejawem naiwności i braku kontaktu z rzeczywistością. Lektura książki daje nieodparte wrażenie, iż istnieje rzeczywistość, która może nas poprowadzić do najwspanialszych możliwości rozwojowych. Jednak, pozostawiona bez jakichkolwiek pedagogiczno-humanistycznych oględzin i aksjonormatywnego ujarzmienia najprawdopodobniej obróciłaby się przeciwko nam. Zadowala fakt, że czytelnik uzyskuje tak zaawansowane merytorycznie narzędzie dla takich właśnie osiągalnych – i całkiem prawdopodobnych w pozytywne skutki – namysłów i działań.
dr hab. Prof. AJP Paweł Prüfer
Monografia wieloautorska "Cyfrowe dzieci" przedstawia wielki wachlarz obrazów dzieci, społeczeństwa i edukacji wraz z próbą ich przeanalizowania z zróżnicowanych perspektyw teoretycznych i empirycznych. W publikacji podkreślane są globalne i lokalne oblicza rozwoju dziecka, jego relacji z otoczeniem społecznym (swoistej przestrzeni edukacyjnej), jak w dodatku współczesne przemiany teorii i praktyki edukacyjnej (w poszczególnych rozdziałach prezentowana jest edukacja jako dziedzina zabezpieczania potrzeb społeczeństwa – jako całości,, a także jako sfera zaspakajania oryginalnych potrzeb jednostkowych). Można odnieść wrażenie, że szczególnym zamiarem i wyraźną perspektywą teoretyczno-empiryczną (uwidaczniająca się również w układzie książki) jest ta, którą określić można jako społeczno-aksjologiczną. Autorzy, oprócz głęboko i poprawnie metodologicznie poczynionych analiz, przybliżają treści o charakterze refleksyjno-przeglądowo-opisowym, jak i takie, które mają służyć rozwojowi teorii – zwłaszcza z obszaru pedagogiki społecznej.
dr hab. Prof. UZ Mirosław Kowalski
Książka jest przykładem rzetelnej diagnozy zjawiska. Na pozytywne podkreślenie zasługuje rozległa dynamiczność badawcza i analityczna wszystkich autorów opracowania, tym bardziej iż analiza wniosków i wyników wypływających z badań ma wielkie znaczenie diagnostyczne i prakseologiczne. Autorzy są nie tylko teoretykami, ale także i praktykami społecznymi, obserwującymi informacje zjawiska społeczne, nad wyraz w sferze zagadnień związanych z juwentologią i cyberprzestrzenią. Łączą przy tym kilka ról przypisywanych naukowcom w dziedzinie nauk społecznych, w tym rolę badacza zjawisk społecznych, praktyka i dydaktyka, o czym się można przekonać czytając konkluzje.
dr hab. Prof. PRz Eugeniusz Moczuk
Przedstawiona monografia jest interesująca z poznawczego i badawczego punktu widzenia. Zawarte w niej treści w znaczącej mierze oparte na wynikach z szerokiego projektu badawczego stanowią cenne źródło wiedzy dla pedagogów, wychowawców, rodziców. Monografia została napisana szczególnie przystępnym językiem, bogato usztywniona materiałem ikonograficznym, co powoduje, że zapewne wyszuka zainteresowanie wśród czytelników.
dr hab. Prof. WSB Marek Walancik
ISBN: 9788375457537
Kod paskowy: 9788375457537
Kod wydawcy: 29692
liczba stron: 396
Oprawa: Miękka
Format: 17.0x24.5cm
Głębokość (mm): 23
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
dr hab. Prof. AJP Paweł Prüfer
Monografia wieloautorska "Cyfrowe dzieci" przedstawia wielki wachlarz obrazów dzieci, społeczeństwa i edukacji wraz z próbą ich przeanalizowania z zróżnicowanych perspektyw teoretycznych i empirycznych. W publikacji podkreślane są globalne i lokalne oblicza rozwoju dziecka, jego relacji z otoczeniem społecznym (swoistej przestrzeni edukacyjnej), jak w dodatku współczesne przemiany teorii i praktyki edukacyjnej (w poszczególnych rozdziałach prezentowana jest edukacja jako dziedzina zabezpieczania potrzeb społeczeństwa – jako całości,, a także jako sfera zaspakajania oryginalnych potrzeb jednostkowych). Można odnieść wrażenie, że szczególnym zamiarem i wyraźną perspektywą teoretyczno-empiryczną (uwidaczniająca się również w układzie książki) jest ta, którą określić można jako społeczno-aksjologiczną. Autorzy, oprócz głęboko i poprawnie metodologicznie poczynionych analiz, przybliżają treści o charakterze refleksyjno-przeglądowo-opisowym, jak i takie, które mają służyć rozwojowi teorii – zwłaszcza z obszaru pedagogiki społecznej.
dr hab. Prof. UZ Mirosław Kowalski
Książka jest przykładem rzetelnej diagnozy zjawiska. Na pozytywne podkreślenie zasługuje rozległa dynamiczność badawcza i analityczna wszystkich autorów opracowania, tym bardziej iż analiza wniosków i wyników wypływających z badań ma wielkie znaczenie diagnostyczne i prakseologiczne. Autorzy są nie tylko teoretykami, ale także i praktykami społecznymi, obserwującymi informacje zjawiska społeczne, nad wyraz w sferze zagadnień związanych z juwentologią i cyberprzestrzenią. Łączą przy tym kilka ról przypisywanych naukowcom w dziedzinie nauk społecznych, w tym rolę badacza zjawisk społecznych, praktyka i dydaktyka, o czym się można przekonać czytając konkluzje.
dr hab. Prof. PRz Eugeniusz Moczuk
Przedstawiona monografia jest interesująca z poznawczego i badawczego punktu widzenia. Zawarte w niej treści w znaczącej mierze oparte na wynikach z szerokiego projektu badawczego stanowią cenne źródło wiedzy dla pedagogów, wychowawców, rodziców. Monografia została napisana szczególnie przystępnym językiem, bogato usztywniona materiałem ikonograficznym, co powoduje, że zapewne wyszuka zainteresowanie wśród czytelników.
dr hab. Prof. WSB Marek Walancik
ISBN: 9788375457537
Kod paskowy: 9788375457537
Kod wydawcy: 29692
liczba stron: 396
Oprawa: Miękka
Format: 17.0x24.5cm
Głębokość (mm): 23
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka