Książeczka o psie Bobiku skierowana jest do maluchów od około 2. Roku
życia albo dzieci starszych, które z rozmaitych powodów zaczynają mówić później niż
ich rówieśnicy. Celem krótkiego, rymowanego opowiadania jest łagodne
wprowadzenie nieznacznego dziecka w świat mowy, pisma, a także wyrażania emocji.
niepokaźne dziecko w zabawowy sposób poznaje przeróżne stany emocjonalne: lęk, smutek,
radość i uczy się optymalnego zachowania w zróżnicowanych sytuacjach, a także ich
nazywania. Po przeczytaniu książeczki należy zadawać maluchowi pytania typu:
"Dlaczego Bobik jest wesoły?", "Co martwi Olę?", "Co zrobić, żeby Bobik się nie
bał?". Jeśli dziecko nie potrafi odpowiedzieć na pytania, należy odczekać
chwilę, a następnie wskazać adekwatny rysunek i samemu odpowiedzieć krótkim
zdaniem.
Historyjka została napisana prostym, zrozumiałym poprzez niewielkiego słuchacza
językiem. Została wsparta skromnym materiałem ilustracyjnym, by nie rozpraszać
uwagi minimalnego dziecka. W tekście celowo nie użyto wyrazów z głoskami "sz", "ż",
"cz", "dż" i "r", które z reguły pojawiają się w mowie najpóźniej, tj. Około
5.-6. Roku życia. Niewykorzystane zostały także słowa z głoskami "s", "z",
"c", "dz" i "ś", "ź", "ć", "dź", ponieważ niektóre dzieci wymawiają je
nieprawidłowo, czyli z językiem wystającym z ust.
życia albo dzieci starszych, które z rozmaitych powodów zaczynają mówić później niż
ich rówieśnicy. Celem krótkiego, rymowanego opowiadania jest łagodne
wprowadzenie nieznacznego dziecka w świat mowy, pisma, a także wyrażania emocji.
niepokaźne dziecko w zabawowy sposób poznaje przeróżne stany emocjonalne: lęk, smutek,
radość i uczy się optymalnego zachowania w zróżnicowanych sytuacjach, a także ich
nazywania. Po przeczytaniu książeczki należy zadawać maluchowi pytania typu:
"Dlaczego Bobik jest wesoły?", "Co martwi Olę?", "Co zrobić, żeby Bobik się nie
bał?". Jeśli dziecko nie potrafi odpowiedzieć na pytania, należy odczekać
chwilę, a następnie wskazać adekwatny rysunek i samemu odpowiedzieć krótkim
zdaniem.
Historyjka została napisana prostym, zrozumiałym poprzez niewielkiego słuchacza
językiem. Została wsparta skromnym materiałem ilustracyjnym, by nie rozpraszać
uwagi minimalnego dziecka. W tekście celowo nie użyto wyrazów z głoskami "sz", "ż",
"cz", "dż" i "r", które z reguły pojawiają się w mowie najpóźniej, tj. Około
5.-6. Roku życia. Niewykorzystane zostały także słowa z głoskami "s", "z",
"c", "dz" i "ś", "ź", "ć", "dź", ponieważ niektóre dzieci wymawiają je
nieprawidłowo, czyli z językiem wystającym z ust.
Tytuł Bobik i łapa Autorzy Beata Borowiecka - Buczko, Iwona Michalak - Widera Wydawnictwo Unikat2 EAN 9788362314522 ISBN 9788362314522 Kategoria Logopedia i pedagogika, Bajki i opowiadania liczba stron 17 Format 210x210 mm Rok wydania 2013 Oprawa broszurowa