Jak żyć w świecie, w którym nie wolno nikogo dotykać? lubiany chirurg plastyczny Tomas Augustus jest jedną z niewielu osób, którym udaje się przeżyć, kiedy jego kraj paraliżuje zakaźna śmiertelna choroba.
Ukryty we własnym domu, Tomas wraca wspomnieniami do życia sprzed pandemii. Z jego opowieści wyłania się historia życia zimnego i cynicznego człowieka, który nie przejmuje się niczym: ani groźnym wypadkiem z dzieciństwa, ani antypatią rówieśników czy choćby śmiercią matki.
Pogardza ludźmi, a swej żony nienawidzi. Pewnego dnia, ku własnemu zaskoczeniu, dopada go granicząca z obsesją fascynacja dużo młodszą Marią. Czy to szansa, by odejść od kłamstwa, w jakim żyje? Czy będzie na to czas? Kwarantanna to umieszczona w niedalekiej przyszłości dystopia i równocześnie głęboko poruszająca powieść psychologiczna.
I choć powstała pięć lat przed wybuchem pandemii Covid-19, to współcześnie jej wymowa jest jeszcze bardziej aktualna. „Kunszt Versteeg tkwi w tym, że z próżnego naczynia udaje jej się wyczarować intrygującą postać, iż potrafi napisać bajkę, nie popadając przy tym w moralizatorstwo.
Nieważne, jak szaleńczo to zabrzmi: ostatecznie czytelnik współczuje potworowi. A to właśnie współczucia nam trzeba". „de Volkskrant" „Prawdziwa czytelnicza uczta (…). Swoją trzecią powieścią Wytske Versteeg udowadnia, iż jeśli chodzi o kompozycję, subtelność obrazowania, wymowę, a z pewnością fason, jest jedną z najkorzystniejszych autorek swojego pokolenia.
Być może po prostu najlepszą". „NRC Handelsblad" „Bezbłędna powieść (…). Za sprawą Kwarantanny Wytske Versteeg (…) ponownie zaświadcza o swojej bezkompromisowości. Tym razem demonstruje wyizolowanie i banicję, komponując z tych motywów intrygującą i bulwersującą historię".
„Trouw" Wytske Versteeg (ur. 1983)- pisarka holenderska zadebiutowała w 2012 r. Powieścią De wezenlozen, która zdobyła Vrouw DebuutPrijs (nagrodę dla najkorzystniejszej debiutującej autorki) i trafiła na „długą listę" nagrody literackiej AKO Literatuurprijs, jednej z najszczególniej prestiżowych i najwyżej notowanych nagród literackich niderlandzkiego obszaru językowego.
Jej druga powieść, Boy, została przetłumaczona na cztery języki. Następnie ukazały się wysoko ocenione poprzez krytykę Kwarantanna (2015) i Grime (2017) oraz autobiograficzna książka Verdwijnpunt (2020), stanowiąca jej najszczególniej osobiste dzieło.
Za dotychczasową twórczość autorka otrzymała w 2020 roku Nagrodę im. Fransa Kellendonka.