"Głównym celem pracy jest ukazanie roli serwisów zakupów grupowych (w tym zwłaszcza serwisu Groupon) w dystrybucji usług hotelarskich. Przeprowadzone badania uwzględniły równocześnie ocenę znaczenia serwisów zakupów grupowych na polskim rynku e-commerce, jak również umożliwiły wyróznionie grup obiektów świadczących usługi hotelarskie najintensywniej korzystających z pośrednictwa serwisu Groupon.
Zaprezentowana analiza pozwoliła na określenie produktu turystycznego z reguły wystawianego poprzez te obiekty na stronach serwisu, a także ukazanie zmian, jakie dokonały się w strukturze samej usługi hotelarskiej w okresie prowadzonych obserwacji.
Przedstawione rozważania wzbogacono niebanalnymi wywodami teoretycznymi opartymi na wynikach najnowszych badań naukowych z zakresu stosowanych narzędzi e-dystrybucji. Praca ta adresowana jest do czytelników zainteresowanych funkcjonowaniem branży obiektów świadczących usługi hotelarskie, najczęściej do środowiska akademickiego zajmującego się naukowo problematyką technice informacyjnych i komunikacyjnych oraz ich wpływem na współczesne możliwości e-dystrybucji usług hotelarskich.
Będzie wartościowym źródłem wiedzy także dla pracowników branży turystycznej w tym zwłaszcza menedżerów odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż usług hotelarskich w swym obiekcie Wysoko należy ocenić wartość merytoryczną recenzowanej monografii, która poza warstwą teoretyczną przedstawia także wyniki badań prezentujących rolę i miejsce serwisów zakupów grupowych, ze szczególnym uwzględnieniem Groupona, na polskim rynku hotelarskim.
Na wyróżnienie zasługuje zakres prezentowanych w monografii analiz, który jest obszerny i obejmuje niemało widocznych kwestii posiadających kluczowe znaczenie dla podejmowania decyzji o wyborze produktywnych instrumentów e-dystrybucji przez obiekty świadczące usługi hotelarskie.
Dr hab. Inż. Ewa Wszendybył-Skulska, prof.