Prywatny detektyw Jackson Brodie mieszka w spokojnej nadmorskiej miejscowości w północnym Yorkshire z wiekową labradorką Dido. Od czasu do czasu sprawuje opiekę nad krnąbrnym nastoletnim synem Nathanem. Trudno o bardziej malowniczy zakątek, lecz i tam czai się zło.
Ostatnie zlecenie Jacksona – zbieranie dowodów niewierności męża na żądanie podejrzliwej żony – wydaje się banalne. Chociaż przypadkowe zdarzenie na stromym urwisku powoduje, iż Brodie trafia na trop siatki groźnych przestępców. I spotyka kogoś ze swej przeszłości...
Kate Atkinson – wielokrotnie nagradzana i utytułowana powieściopisarka. Urodziła się w Yorku w 1951 roku. Studiowała literaturę angielską na Uniwersytecie Dundee. Po ukończeniu studiów zrobiła doktorat z literatury amerykańskiej. Jako nauczycielka zaczęła pisać opowiadania, które publikowała w licznych magazynach dla kobiet. Jej pierwsza powieść, Za obrazami w muzeum, przyniosła jej natychmiastowe uznanie i nagrodę Whitbread Book. Atkinson napisała także dwie sztuki dla Traverse Theatre w Edynburgu.
W 2004 roku pisarka rozpoczęła bestsellerowy proces literackich kryminałów z detektywem Jacksonem Brodiem.
Największe zachwyt przyniosły jej powieści związane z II wojną światową, między innymi Jej wszystkie życia, a także Bóg pośród ruin, które ukazały się nakładem Wydawnictwa Czarna Owca.
Długo oczekiwany powrót Jacksona Brodiego – byłego żołnierza i inspektora policji w Cambridge, obecnie prywatnego detektywa, ulubieńca kobiet i panów.
„The Times"
Brodie to nie bez powodu najmocniej lubiany bohater książek Kate Atkinson. W Bezkresnym niebie jest ujmująco niedoskonały (…) Atkinson to mistrzyni opowiadania atrakcyjnych historii: bawi się wymaganiami czytelników, kluczy i zwodzi, podsuwa fałszywe tropy.
„The New York Times"
Jackson Brodie powraca. Jest starszy i bardziej zmęczony życiem. Lecz jedno się nie zmieniło – nadal pakuje się w kłopoty. W tej powieści prawie wszystkich bohaterów dopada przeszłość. Przeszłość ma to do siebie, iż bez względu na to, jak daleko i jak szybko przed nią uciekasz, zawsze depcze ci po piętach.
„Independent"
Kate Atkinson z powodzeniem łączy czarny kryminał spod znaku Raymonda Chandlera ze stylem powieściowym Jane Austen.
„The Washington Post"