William Norman Ewer, był autorem dwuwiersza: „Jakiż dziwny to Bóg, iż wybrał Żydów" Inny angielski poeta Cecil Brown postanowił dodać do niego kilka własnych strof: „Nie tak dziwny, jak ci, którzy wybrali żydowskiego Boga, a odrzucili Żydów" Nie można mieć Boga bez Izraela.
Jeżeli wybraliśmy żydowskiego Boga, to musimy posiadać do czynienia z Izraelem. Wyznawanie ich Boga i jednoczesne ignorowanie ich, czy pogardzanie nimi jest sprzecznością samą w sobie. Równie szalonym jest mówienie, że kocha się Boga, ale Żydów już nie.
Bóg wybrał Izraelitów, „Są to Izraelici, których przywilejem jest synostwo, chwała przymierza, prawodawstwo, kult i obietnice. Z nich są patriarchowie i z nich wywodzi się Chrystus według ludzkiego pochodzenia.
On jest Bogiem ponad wszystkim, błogosławiony na wieki. Amen" Rz 9.4-5 Dlaczego akurat ich? – to proste, hebr. Lama? – Kacha (Dlaczego? Dlatego) - Dlaczego teologiczne wykłady i klasyczna ewangelizacja nie są w stanie pokonać mroków przeszłości i narosłych przez wieki uprzedzeń? - Czy przesłanie Ewangelii może posiadać moc bez potwierdzenia w naszym codziennym życiu? - Jak „wzbudzić w nich zazdrość o ich własne Pismo, ich Zbawiciela, ich Mesjasza"? - Dlaczego zostali powołani, aby być błogosławieństwem i światłem dla narodów? - Jeżeli przez odrzucenie Mesjasza stali się bogactwem dla świata, to co będzie, kiedy Go przyjmą? Rz 11.12 Na mnóstwo nieprzystępnych pytań w bezkompromisowy sposób odpowiada Michael Zinn – pochodzący z Lwowa, mesjański rabin z Jerozolimy.
Opowie dlaczego dla jego ojca i wielu podobnych mu Żydów Chrześcijanie uchodzą za największe zagrożenie. Co sprawiło, iż on sam przyjął Jeszua jako swojego Mesjasza. W tej fascynującej podróży w świat wiary i urzeczywistnienia Bożych obietnic Michaelowi towarzyszą: Kazimierz Barczuk, Piotr Olszewski i Adam Nawrocki.
My, poganie odkryliśmy coś, co jest ich. Wszystko to należy do nich. Myśmy tylko to odnaleźli. Wszystko to jednak jest żydowskie i w pełni do nich należy. "Bóg nie odrzucił swojego ludu", który uprzednio poznał." Rz 11,2 „Jeśli bowiem ty zostałeś odcięty od dzikiej oliwki, z którą w sposób naturalny byłeś zespolony, a zostałeś wszczepiony w szlachetną oliwkę, tak rożną co do natury od ciebie, to ileż łatwiej oni będą wszczepieni we własną oliwkę, do której należą z natury" Rz.
11, 24