Celem książki jest pokazanie znaczenia przestrzeni wyobraźni i kreatywności. Do rozwoju konieczne jest otoczenie sprzyjające kreatywności i innowacjom. Nie ma oczywiście środowiska nieprzeciętnego, ale można stwarzać żyzne warunki dla generowania nowych form, idei, wynalazków.
Myśl kształtuje naszą przestrzeń, która to z kolei wpływa na nasz mózg i myślenie. Wobec tego oferuję drobny spacer po labiryncie kompilacyjnego i generatywnego myślenia, eksperyment eksploracji i eksploatacji wyobraźni, kreatywności i morfingu.
na dodatek towarzyszyła mi chęć przełamania dominującego obecnie myślenia o edukacji, iż jest to proces produkcyjny, mierzony, a także liczony, i którego rezultatem jest artykuł końcowy, czytaj absolwent/absolwentka dobrany do potrzeb rynku.
Uważam, że w ten sposób postępując i/lub przyzwalając robimy niepowetowaną krzywdę sobie, społeczeństwu i środowisku. Pragnąc uwolnić się od poczucia winy (choćby w niewiele znaczącym stopniu) napisałam książkę, która jest „transdycyplinarną i synektyczną prowokacją intelektualną" i propozycją budowania modeli sprężystej edukacji obywatelskiej.