Przedmiotem książki jest wybrany trend edukacji alternatywnej w polskim systemie oświatowym, który nadał już początek nowemu cyklowi przemian. Gdyby bowiem sięgnąć do koncepcji zmian edukacyjnych, dokonujących się według trzech typów mechanizmów interakcyjnych w państwowym systemie oświatowym: 1) wewnętrznej inicjacji, 2) zewnętrznej transakcji i 3) politycznej manipulacji, to model poruszony w książce należałoby ulokować w pierwszym z nich.W szkolnictwie publicznym powstało przeszło 5 tys. Programów i klas autorskich, wśród których zdarzały się rozwiązania wręcz przełomowe dla współczesnej pedagogiki szkolnej, ale także i pozornie alternatywne, quasinowatorskie. Dużo z nich, zarówno tych niekonwencjonalnych, oryginalnych, jak i jedynie powierzchownie modernizujących szkolną rzeczywistość miało miejsce w obszarze edukacji wczesnoszkolnej. Czym stały się klasy autorskie w naszym kraju? Jaką spełniły rolę i jaka jest ich przyszłość? Co stało się znaczącym, fundamentalnym dla ich zaistnienia bodźcem? Na te i inne pytania stara się odpowiedzieć Autor publikacji.
Autorzy: Śliwerski Bogusław
EAN: 9788373087385
Format: 16,4x24 cm
ilość stron: 264
ISBN: 9788373087385
Oprawa: twarda
Rok wydania: 2008
Wydawnictwo: Impuls
Autorzy: Śliwerski Bogusław
EAN: 9788373087385
Format: 16,4x24 cm
ilość stron: 264
ISBN: 9788373087385
Oprawa: twarda
Rok wydania: 2008
Wydawnictwo: Impuls