Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent dostaje nie ten towar, który kupił, albo owszem - ten, tyle iż w zbyt znikomej/zbyt znacznej ilości. Faktury klienci nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość zapomniała ją wystawić. Dział obsługi klienta gęsto się tłumaczy, szuka winnych, ale nie znajduje, bo w tym samym czasie wściekli handlowcy okupują biurko dyrektora marketingu - przekrzykując się nawzajem, narzekają na marketingowców i pytają: "Gdzie druki reklamowe? Gdzie gadżety?". "Nie ma - broni swych ludzi dyrektor marketingu. - Nie ma, bo nie złożyliście na czas potrzeby. Zresztą, i tak nigdy nie odbieracie tworzyw z magazynu". Zamieszanie, nerwy, bałagan. Stan naturalny w większości obszernych przedsiębiorstw.
Skąd to się bierze?Krótkowzroczność, daleko posunięta specjalizacja, ściśle określony zakres obowiązków na każdym stanowisku wyłączają w umysłach pracowników tzw. Świadomość biznesową. Tracą oni zdolność ustalania priorytetów i postrzegania swej pracy szerzej, z punktu widzenia skuteczności firmy. Tymczasem nawet pojedyncza nietrafnie podjęta decyzja w jednym dziale skutkować może obniżeniem produktywności całego korporacyjnego mechanizmu. Jak to zmienić? Jak wyrwać przedsiębiorstwo z chaosu?
Po pierwsze, trzeba zrozumieć, iż ludzie są tylko ludźmi i za każdym razem będą stawiać własny interes nad interes kolegi z innego działu. Po drugie, sprzęgnąć interes pracownika z interesem przedsiębiorstwa. Proste? Nie, raczej skomplikowane. Wykonalne? Jak najbardziej, jeśli będzie się działać krok po kroku, konsekwentnie eliminując poukrywane po firmowych kątach problemy. Design Thinking to nie tylko metoda tworzenia innowacji produktowych, ale też narzędzie zezwalające na efektywne zarządzanie organizacją.
W książce wynajdziesz odpowiedź na pytania:
- Jak zastosować narzędzie desing thinking, żeby w korporacji żyło się lepiej, a zespół osiągał maksymalną skuteczność?
- Jak nauczyć się sprawnej komunikacji i współpracy?
- Jak zwiększyć kreatywność zatrudnionych pracowników?
- Jak w dobie rynku pracy pracownika pozyskać i utrzymać najkorzystniejszych specjalistów i powiększyć lojalność już zatrudnionych?
- Jak zniżyć wydatki marketingowe już na etapie projektowania produktów i usług?
- Jak pracować w organizacji, wdrażając sposób pracy Design Thinking oparty na empatii?
gratisowy fragment:
Posłuchaj UWAGA!!! produkt CYFROWY! - Wysyłany po zakupie bezpośrednio na maila.