Percy ma zamęt w głowie. Budzi się z długiego snu i nie pamięta zbyt sporo poza własnym imieniem. Nie odzyskuje pamięci choćby wówczas, gdy wilczyca Lupa mówi mu, że jest półbogiem, i uczy go władania magicznym mieczem.
Odbywa wędrówkę, podczas której musi pokonać niemało potworów, i w końcu trafia do obozu herosów… lecz i tutaj niczego sobie nie przypomina. Pamięta tylko jeszcze jedno imię: Annabeth. Hazel powróciła z tamtego świata.
W poprzednim życiu starała się być posłuszną córką, choć jej matka wykorzystywała szczególny "dar" córki, by zaspokoić swoją chciwość. Kiedy więc zagadkowy głos opętał matkę i jej ustami nakazał użyć owego „daru", aby obudzić spore zło, Hazel zbyt późno zdobyła się na odwagę, aby mu się sprzeciwić.
Na skutek jej błędu zagrożone są losy całego świata. Dzisiaj Hazel marzy tylko o tym, by uciec od tego wszystkiego na zaczarowanym koniu, który pojawia się w jej snach. Frank jest niezdarą. Choć jego babcia twierdzi, iż ich przodkowie byli potężnymi bohaterami, a on sam może się stać, kim tylko zechce, Frankowi nie jest z łatwością w to uwierzyć.
Nie wie choćby, kim jest jego ojciec. Ma nadzieję, że okaże się nim Apollo, bo strzelanie z łuku to jedyne, w czym chłopak jest korzystny – choć nie aż tak prawidłowy, by odnosić sukcesy w obozowych manewrach. Wstydzi się swej niezdarności, zwłaszcza w towarzystwie Hazel, najbliższej przyjaciółki.
To właśnie jej postanawia powierzyć swój największy sekret. Niesamowite przygody młodych bohaterów zaczynają się w "innym obozie" półbogów, a potem przenoszą ich daleko, do krainy, nad którą bogowie nie mają już władzy.
Pojawiają się nowi herosi, odżywają straszliwe potwory i rodzą się nowe przerażające istoty, a wszystko to ma związek ze spełnianiem się Przepowiedni o Siedmiorgu. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.