Mariusz Gradowski dąży do odpowiedzi na fundamentalne pytania dotyczące kultury muzycznej: czym w istocie było zjawisko grupujące wokół siebie określoną społeczność, powodujące określone formy zachowań społecznych i reakcje jego otoczenia, jak się zmieniało oraz jakie finalnie stanowiło dziedzictwo dla następnego pokolenia odbiorców muzyki rozrywkowej.
Z recenzji dr. Hab. Tomasza Nowaka (UW)
Autor napisał książkę, którą przeczytałem "jednym tchem", z radością i dużą satysfakcją poznawczą. Jest to bowiem praca perfekcyjna. Dotyczy bardzo ważnej materii współczesnej (jeśli rozumieć ją szeroko), dwudziestowiecznej kultury - stylów i gatunków polskiej muzyki młodzieżowej w latach 1957-1973. Ten obszar kultury - muzyki lubianej w XX wieku - domaga się nieustannego namysłu.
Z recenzji dr. Hab. Pawła Tańskiego (UMK)
Z recenzji dr. Hab. Tomasza Nowaka (UW)
Autor napisał książkę, którą przeczytałem "jednym tchem", z radością i dużą satysfakcją poznawczą. Jest to bowiem praca perfekcyjna. Dotyczy bardzo ważnej materii współczesnej (jeśli rozumieć ją szeroko), dwudziestowiecznej kultury - stylów i gatunków polskiej muzyki młodzieżowej w latach 1957-1973. Ten obszar kultury - muzyki lubianej w XX wieku - domaga się nieustannego namysłu.
Z recenzji dr. Hab. Pawła Tańskiego (UMK)