O czym rozmawiać ze znajomymi$328 To pytanie może być bardzo niełatwe dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. I to właśnie dla nich powstała pomysłowa książka z kolorowymi ilustracjami, która demonstruje, co robić, żeby rozmowa nie wypadła z toru zastosowanie metafory pociągu pozwala w łatwy sposób nauczyć odbiorców podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem rozmowy.
Lokomotywy są jak powitania, które napędzają całą rozmowę. Wagony są jak wypowiedzi poszczególnych osób. Zwrotnica oznacza z kolei uprzejmą zmianę tematu rozmowy. Kiedy jeden z rozmówców w niekontrolowany sposób zbacza z tematu, to tak, jakby pociąg miał się wykoleić.
Publikacja posiada niebanalne graficznie karty pracy i strony do pokolorowania. Użycie podejścia wizualnego sprawia, że stanowi genialne narzędzie do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku od 5 do 13 lat.
funkcjonalne podpowiedzi, które umieszcza w książce Shaul, dotyczą powszednich i mocnych trudności: jak się przywitać, jak zapytać rozmówcę, co u niego słychać, jak zmienić temat rozmowy, jak się pożegnać, o czym rozmawiać ze znajomymi, jak dobierać słowa w zależności od rozmówców.