Lewy. Gola! Czytam sobie autorstwa Rafała Witka z ilustracjami Agnieszki Surmy to relacja z meczu Bayerna z Wolfsburgiem w trakcie którego Robert Lewandowski w niedługim czasie zdobył aż pięć bramek. Piłkarz udowodnił, że jako napastnik nie ma sobie równych. Ta książka to rewelacyjna lektura do samodzielnego czytania dla wszelkich młodych entuzjastów piłki nożnej.
Na poziomie 1 kolekcji Czytam sobie wyszukasz również pomiędzy innymi: Po co wieje wiatr, Koty i kotki, Pudel na dyskotece, Wars i Sawa i Wyprawa na biegun. O ekspedycji Amundsena.
Czytam sobie to kompleksowy program do nauki samodzielnego czytania przeznaczony dla dzieci w wieku 5-7 lat, zgodny z zaleceniami metodyków i wytworzony przy współpracy z wybitnymi polskimi autorami i ilustratorami. Pokaźne litery i czytelna czcionka upraszczają proces nauki a niebanalne historie i spektakularne ilustracje sprawiają, iż czas spędzony na czytaniu będzie jeszcze znakomitą zabawą. Książki z kolekcji Czytam sobie mogą być wykorzystywane w domu, szkole lub bibliotece. Nieodłączonym elementem każdej książeczki są naklejki i dyplom, które wzmacniają w dziecku poczucie sukcesu.
Składam słowa, czyli poziom 1, to nadzwyczajny początek nauki czytania. W tekście występuje 150-200 wyrazów i 23 podstawowe głoski. Zdania są proste i krótkie. Z boku każdej strony zamieszczone są wyrazy w ramkach, które służą do ćwiczenia głoskowania. Tekst umieszczony jest na dole strony, co upraszcza niepokaźnemu czytelnikowi wodzenie paluszkiem po poszczególnych literach i słowach.
Składam zdania, czyli poziom 2, to poziom do nauki czytania sylabami. W tekście występuje 800-900 wyrazów, 23 podstawowe głoski, a także h. Zdania w tekście są dłuższe, występuje tu więcej dialogów. Z boku każdej strony zamieszczone są wyrazy w ramkach, które pomagają w ćwiczeniu sylabizowania.
Połykam strony, czyli poziom 3, to historie zawierające 2500-2800 wyrazów. Na tym poziomie użyte są już wszystkie głoski. Zdania są bardziej złożone a na końcu książki znajduje się alfabetyczny słownik trudniejszych wyrazów. Obrazki są czarno-białe i występuje wyraźna przewaga ilościowa tekstu nad ilustracjami, co daje dziecku poczucie obcowania z prawdziwą książką.