Wydanie 2008
format B5
stron 142
oprawa miękka
Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce to próba nowego spojrzenia na proces uczenia się języka angielskiego perspektywy psychopedagogicznej i inną analizę motywacji wewnętrznej, która jest przedmiotem wielu publikacji czysto psychologicznych. Prowadząc badania nad motywacją wewnętrzną, w książce tej uwzględniono ponadto taką właściwość jak poczucie kontroli jednostki oraz rodzaj osobowości ucznia. Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie: jak stymulować motywację do nauki języka obcego, jak rozbudzić rzeczywiste zainteresowanie językiem obcym. Drama będąca głównym zagadnieniem niniejszej pozycji wydaje się odpowiedzią na postawione pytania. Drama to niekonwencjonalny, twórczy sposób nauki poprzez dynamiczną identyfikację z wyobrażonymi rolami i sytuacjami. Drama to metoda nauczanie, która uwzględnia wiedzę o uczącym się, procesie uczenia się, a także rzeczywistości społecznej, w jakiej żyjemy. Nauka języka obcego to proces interakcji i komunikacji między nauczycielem a uczniem, będący odbiciem najróżniejszych stanów emocjonalnych i intelektualnych wobec potężnych sytuacji. Sporo osób niechętnie konwersuje w języku obcym, bo brak wiedzy i świadomość popełnionych błędów wprawiają je w zakłopotanie. Zaletą dramy jest to, że nadaje ona sytuacji dynamiczne, interpersonalne tło, które wymaga od uczestnika natychmiastowej odpowiedzi. Uczestnicząc w niej, uczniowie nieraz zapominają o brakach językowych, przełamują lęk i odpowiednio wykorzystują posiadane wiadomości. Niniejsza książka to próba twórczego spojrzenia na cykl uczenia się języków obcych i propozycje praktycznych rozwiązań pedagogiczno-metodycznych.
format B5
stron 142
oprawa miękka
Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce to próba nowego spojrzenia na proces uczenia się języka angielskiego perspektywy psychopedagogicznej i inną analizę motywacji wewnętrznej, która jest przedmiotem wielu publikacji czysto psychologicznych. Prowadząc badania nad motywacją wewnętrzną, w książce tej uwzględniono ponadto taką właściwość jak poczucie kontroli jednostki oraz rodzaj osobowości ucznia. Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie: jak stymulować motywację do nauki języka obcego, jak rozbudzić rzeczywiste zainteresowanie językiem obcym. Drama będąca głównym zagadnieniem niniejszej pozycji wydaje się odpowiedzią na postawione pytania. Drama to niekonwencjonalny, twórczy sposób nauki poprzez dynamiczną identyfikację z wyobrażonymi rolami i sytuacjami. Drama to metoda nauczanie, która uwzględnia wiedzę o uczącym się, procesie uczenia się, a także rzeczywistości społecznej, w jakiej żyjemy. Nauka języka obcego to proces interakcji i komunikacji między nauczycielem a uczniem, będący odbiciem najróżniejszych stanów emocjonalnych i intelektualnych wobec potężnych sytuacji. Sporo osób niechętnie konwersuje w języku obcym, bo brak wiedzy i świadomość popełnionych błędów wprawiają je w zakłopotanie. Zaletą dramy jest to, że nadaje ona sytuacji dynamiczne, interpersonalne tło, które wymaga od uczestnika natychmiastowej odpowiedzi. Uczestnicząc w niej, uczniowie nieraz zapominają o brakach językowych, przełamują lęk i odpowiednio wykorzystują posiadane wiadomości. Niniejsza książka to próba twórczego spojrzenia na cykl uczenia się języków obcych i propozycje praktycznych rozwiązań pedagogiczno-metodycznych.