Cade, zwyczajny nastolatek, przenosi się wraz z grupką przyjaciół do dziwnego świata, w którym nieodgadniony bogowie Panteonu zmuszają go do uczestnictwa w chorej grze. W każdej rundzie muszą pokonać przeciwników z innej planety.
Jeśli poniosą klęskę, Ziemia przestanie istnieć. W trzecim i ostatnim tomie procesu uczestników gry czeka wyzwanie, przed jakim jeszcze nigdy nie stali. Bogowie przenoszą ich na obcą planetę, do świata pozbawionego drzew, porośniętego purpurową trawą.
Ich nowi przeciwnicy – stosunkowo niewielcy, ale liczni Szaracy – różnią się od poprzednich rywali. Nie są głupimi, okrutnymi potworami, z jakimi walczyli do tej pory. Stanowią rasę inteligentną, zdolną do współdziałania, budowania, być może i do uczuć wyższych.
Bohaterowie zostają zmuszeni do stoczenia kolejnej bitwy, tym razem na terenie wroga. Trafiają do zagadkowego fortu. Po pierwszym starciu z Szarakami dostają pomoc od rzymskich legionistów, dawnych towarzyszy ich przyjaciela, Quintusa.
Wróg okazuje się jednak zbyt liczny, aby dało się szturmować kontrolowaną przez niego fortecę. Ale Cade’owi i przyjaciołom udaje się odnaleźć wrak statku przewożącego siarkę - mogą przygotować proch. Dzięki armatom szturm na fortecę Szaraków kończy się sukcesem.
Z Cade’em kontaktuje się przedstawiciel obcej cywilizacji, który namawia go do zaatakowania Panteonu i zniszczenia twórców gry. Jednak zanim Cade zdoła wcielić te plany w życie, będzie musiał rozwiązać problemy z legionistami, a także wziąć udział w kolejnej rundzie gry.
A także zdobyć sprzęt niezbędny do przeprowadzenia akcji. Na rozkaz okrutnego i enigmatycznego władcy, Abaddona, Cade i jego przyjaciele ruszają do walki z Szarakami, humanoidalną rasą, która na ojczystej planecie przewyższyła ludzi pod względem technicznym.
Próba awansu w tabeli rozrywek pozwoli Cade'wi odkryć pewien sekret: Panteon - kosmiczni bogowie zarządzający od tysiącleci ich grą - posiadają pewien słaby punkt. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.