W XX wieku nastąpił poważny postęp techniczny i cywilizacyjny. Pojawiło się dużo wynalazków upraszczających człowiekowi życie. Niemało państw położyło nacisk na innowacje. Innowacje są bez dwóch zdań warunkiem niezbędnym do przetrwania i rozwoju współczesnych organizacji. Tworzenie i wdrażanie innowacji jest uwarunkowane licznymi czynnikami zewnętrznymi i wewnętrznymi, spomiędzy których można wyodrębnić uwarunkowania wspólne dla wszystkich typów organizacji, a także specyficzne dla branży, charakteru prowadzonej działalności, wielkości organizacji, formy własności czy profilu działania. Jednym z komponentów wpływających na progresywność przedsiębiorstwa jest jego wewnętrzny potencjał innowacyjny. Od innowacyjności ludzi zależy postępowość organizacji. Twórcami nowych pomysłów – także w procesach gospodarczych – są bowiem za każdym razem ludzie. Potencjał innowacyjności pracowników jest ściśle związany z poziomem ich kreatywności, co nie oznacza, że pozyskanie zasobów ludzkich o wysokich zdolnościach twórczych daje przedsiębiorstwu gwarancję rozwoju i pokonania konkurentów. Aby tak się stało, niezbędne jest stworzenie trafnych warunków organizacyjnych i społecznych ukierunkowanych na ukształtowanie środowiska, w którym możliwe będzie gospodarowanie potencjałem postępowym zatrudnionych. Przyjęto zatem, że potencjał ten może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej używany na zapotrzebowania organizacji. Takie myślenie znalazło odzwierciedlenie w konstrukcji niniejszego opracowania, która obejmuje cztery znaczące części: 1. Innowacje – warianty i kulturowe uwarunkowania ich tworzenia. 2. Kreatywny pracownik – jego właściwości i możliwości pozyskiwania. 3.Kadra kierownicza wobec zapotrzebowania zarządzania kreatywnością. 4. Kształtowanie proinnowacyjnego środowiska pracy. Potencjał progresywny pracowników może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na zapotrzebowania organizacji. Opis i analiza przypadków zawartych w książce powinny pomóc czytelnikowi uporządkować wiedzę w przekroju następujących pytań: W czym przejawia się innowacyjność podmiotu gospodarczego i na ile jest ona uzależniona od kontekstu kulturowego? Jak ograniczać ryzyko błędnych decyzji podczas rekrutacji kreatywnych pracowników? Jakich zachowań powinien unikać menedżer w procesie kierowania ludźmi o wysokim potencjale progresywnym? Co robić, żeby uaktywnić i spożytkować rozpoznany w pracownikach potencjał twórczy? Adresaci publikacji Publikacja asygnowana jest w istocie szerokiemu profilowi czytelników. Adresatów zawartych w niej treści można podzielić na trzy niewykluczające się wzajemnie grupy, tj.: osoby, którym zależy na rozwoju personelu i czują się współodpowiedzialne za tworzenie środowiska stymulującego innowacyjność w miejscu pracy (pracownicy działów HR, menedżerowie liniowi rozmaitych szczebli zarządzania, a także menedżerowie projektów); osoby profesjonalnie zajmujące się edukacją (wykładowcy akademiccy, trenerzy oraz coachowie); studenci, słuchacze studiów podyplomowych z zakresu zarządzania; pasjonaci problematyki nowoczesności samodzielnie dbający o rozwój swojego potencjału.
- Autorzy: Pietroń-Pyszczek Agata, Piwowar-Sulej Katarzyna
- Ciężar: 0,24
- Format: 16.5x24.0cm
- ISBN: 9788361872641
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 26168
- Miejscowość: Wrocław
- pojemność: 136
- Oprawa: Miękka
- PKWiU: 58.11.1
- Podtytuł: Problemy praktyczne
- Rok wydania: 2013
- wariant publikacji: KS
- Wydawca: Marina
- Wysokość: 10