Monografia wprowadza czytelników w zagadnienia związane z tożsamością i miastami Ameryki Łacińskiej, wskazując najważniejsze latynoamerykańskie teorie kultury miejskiej i zmiany kulturowej (transkulturacja, kultura hybrydowa, heterogeniczność).
Następnie, łącząc dwa poziomy analizy przestrzeni miasta, ukazuje badania terenowe w nieformalnym osiedlu oraz analizuje przykłady kultury popularnej pojawiające się w dzielnicach klas przeciętnej i wyższej Limy.
Kultura popularna z jej najszczególniej żywiołowymi reprezentacjami, jakimi są m.in. Muzyka chicha, popularna grafika i nowe miejskie fiestas, dziś najlepiej definiuje tożsamość kulturową migrantów miejskich i ich dzieci oraz zmienia oblicze peruwiańskiej stolicy i wnosi świeże wątki w dyskusję nad tożsamością narodową.
Tytuł Miasto, barrios i kultura popularna w Peru Autor Katarzyna Górska Wydawnictwo Księgarnia Akademicka EAN 9788381381734 ISBN 9788381381734 Kategoria Literatura, Kultura ilość stron 302 Rok wydania 2020 Oprawa broszurowa