Książka "Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców" powstała, żeby pomóc rodzicom, nauczycielom oraz terapeutom w rozmowie z dziećmi na temat nękających ich trudności. Bajka terapeutyczna może być korzystnym początkiem konwersacji, zastanowienia się, jak można poradzić sobie z danym problemem, ale także pomóc opiekunom w dostrzeżeniu dziecięcych trudności.
Mimo iż żyjemy z dziećmi razem w jednej rzeczywistości, czasem trudno nam pochylić się nad ich problemami, wydaje nam się, że są to błahostki. Kamila Zdanowicz-Kucharczyk razem z autorkami bajek chcą zwrócić uwagę czytelnika w stronę dziecięcego świata oraz przekonać go, iż sam może zostać bajkoterapeutą swojego dziecka.
Dowodem na to są zawarte w tej książce bajki, które zostały napisane pod kierunkiem autorki poprzez nauczycielki, a z zasady poprzez mamy kochające swoje dzieci. Książka jest skonstruowana tak, żeby dzieci mogły z niej korzystać razem ze swymi rodzicami i nauczycielami.
Dbając o poczucie bezpieczeństwa dziecka, pomagając mu zrozumieć sens danej opowieści, a także jej terapeutyczny rozmiar, opiekunowie mogą dokonać wyboru stosownej bajki i wspólnie z dzieckiem ją przepracować.
Dzieci w zależności od wieku oraz swych możliwości czytelnicznych mogą podjąć próbę samodzielnego czytania bajki. Będzie to dla nich zabawa i sposób na ćwiczenie umiejętności czytelniczych, jednak same nie są w stanie odbyć cyklu terapeutycznego.
Terapia może się dokonywać dopiero za pomocą osoby dorosłej. Dlatego tak ważne jest, by rodzic albo nauczyciel wraz z dzieckiem pochylił się nad tekstem bajki terapeutycznej. Książka gromadzi rozdziały, które są wstępem do prowadzenia bajkoterapii.
Podejmowana jest w nich problematyka dotycząca znaczenia bajek w życiu każdego człowieka. Autorki formułują jeszcze ergonomiczne rady, jak można wykorzystać bajkoterapię, jakie warunki zapewnić, żeby była efektywna, i jak samemu układać bajki.
cechuję postać bajkoterapeuty, żeby zachęcić rodziców i dzieci do układania bajek, a głównie dodać rodzicom wiary we własne możliwości - mogą oni być nie tylko najlepszymi opiekunami swych dzieci, lecz także bajkoterapeutami.
Rozwinięciem tego metodycznego wprowadzenia są wskazówki zawarte przy każdej bajce. Osoba czytająca bajkę może się z nich dowiedzieć, w jakich sytuacjach należy ją wybierać (kiedy czytamy$71), w czym może pomóc dziecku (pomaga w...) i jak kontynuować opowieść już po jej przeczytaniu (pozostańmy jeszcze w tej opowieści przez...) Powyższy opis pochodzi od wydawcy.