Umiejętność negocjowania ma wpływ na każdy aspekt naszego życia, począwszy od kontraktów zawieranych
w pracy przez relacje z rodziną i sąsiadami po transakcje, które zawieramy jako konsumenci. A jednak większość ludzi wszelkimi sposobami wzbrania się przed prowadzeniem negocjacji, które kojarzą im się z poczuciem dyskomfortu, stresem, a nawet napawają lękiem. Don Hutson i George Lucas postanowili zmierzyć się z epidemią negocjofobii.
W formie zajmującej opowieści biznesowej autorzy przedstawiają proste, ale głęboko przemyślane podejście do negocjacji, które spełni oczekiwania w każdych okolicznościach, równocześnie podczas negocjacji mających charakter rywalizacji
i konfrontacji, jak i tych opartych na współpracy i partnerstwie. Osiągaj najkorzystniejsze rezultaty za każdym razem, nie robiąc sobie niepotrzebnie wrogów ani nie fundując sobie dodatkowych stresów.
Don Hutson i George Lucas opowiadają historię Jaya Baxtera, którego wyniki sprzedaży przewyższają te osiągane przez pozostałych handlowców, co jednak nie chroni go od kłopotów, ponieważ generowane przez niego zyski są niezadowalające. Dążąc do jak najszybszej finalizacji umów, nazbyt niejednokrotnie ugina się pod żądaniami konsumentów. Wtedy właśnie wkracza do akcji Jednominutowy negocjator i demonstruje Jayowi trzyetapowy model prowadzenia negocjacji, który pomaga mu osiągać większe zyski z zawieranych transakcji i okazuje się przydatny jeszcze poza pracą.
Kluczem do tego cyklu jest sprężystość. Większość książek z zakresu negocjacji oferuje albo podejście oparte na rywalizacji, albo podejście oparte na współpracy. Ponieważ jednak poszczególne negocjacje różnią się od siebie, to nie można zawsze stosować jednej uniwersalnej strategii. W książce Jednominutowy negocjator zostały omówione cztery przystępne strategie i sposób ich kompletowania w zależności od okoliczności, własnych predyspozycji i podejścia drugiej strony.
Umiejętne zastosowanie technik negocjacyjnych w powszednim życiu może doprowadzić do wielu zaskakujących efektów. Już nigdy nie odejdziesz od stołu negocjacyjnego z refleksją, iż mogłeś poprosić o więcej czy coś więcej uzyskać. Zaopatrzony w narzędzia przekazane poprzez Hutsona i Lucasa, będziesz w stanie odważnie i konsekwentnie dążyć do jak najlepszego zakończenia każdych rozmów.
***
Don Hutson jest prezesem i dyrektorem zarządzającym spółki U.S. Learning, prezesem zarządu producenta Executive Books oraz renomowanym mówcą i trenerem biznesu. Jest autorem dwunastu książek, m.in. Jednominutowego przedsiębiorcy (wraz
z Kenem Blanchardem), a także The Sale.
George H. Lucas jest starszym konsultantem, a także członkiem zarządu spółki U.S. Learning. Prowadził szkolenia
z negocjacji na sześciu kontynentach, jest też autorem albo współautorem kilku książek, m.in. The Contended Achiever oraz Marketing Strategy.
Podtytuł: Sztuka zawierania korzystniejszych kontraktów
Tytuł oryginału: The One Minute Negotiator: Simple Steps to Reach Better Agreements
ISBN: 9788380871618
Kod paskowy: 9788380871618
Autorzy: Hutson Don, Lucas George
Wydanie: 1
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 30294
liczba stron: 189
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
PKWiU: 58.11.1
Format: 21.9x14.1
Głębokość (mm): 8
Waga: 0.204
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka