Masaaki Imai, założyciel Instytutu Kaizen i pionier koncepcji ciągłego doskonalenia, tym razem podjął wyzwanie opracowania i wdrożenia ogólnej strategii biznesowej kaizen/lean, która może odmienić działania operacyjne marki.
W dzisiejszym świecie firmy ocenia się i wycenia za każdym razem na podstawie ich wyników finansowych. Czy zatem produktywność operacyjna nie ma żadnego znaczenia? Czy marnotrawstwo zasobów, niska sprawność i niepotrzebnie realizowane czynności zupełnie się nie liczą? Kwoty w milionach czy miliardach dolarów mało nam mówią na temat potencjału firmy.
Na tej podstawie nie da się niczego o nim wywnioskować. KAIZEN ™ jako strategia to świeże spojrzenie na zarządzanie operacyjne w skali globalnej. Imai zachęca swoich czytelników, żeby przestali kłaść nacisk na wolumen i tempo sprzedaży, a za to skupili się na nowym, skuteczniejszym podejściu, jakim jest Ocena FSL™ (przepływ, synchronizacja, poziomowanie).
Zgodnie z koncepcją przepływu sekwencja pracy powinna zostać zaprojektowana w taki sposób, aby każdy składnik przemieszczał się pomiędzy procesami bez zakłóceń i przestojów. Imai przedstawia podstawowe założenia struktury rewelacyjnego systemu operacyjnego i produkcyjnego, a następnie krok po kroku opisuje cykl wdrażania FSL™ w celu oceny wyników operacyjnych i wprowadzenia usprawnień, które pozwolą niezwykle podnieść efektywność procesów i oszczędzać zasoby.
W jego książce znajdziemy także liczne analizy przypadków, zaczerpnięte z doświadczeń wielu różnorodnych firm z całego świata. Masaaki Imai odegrał ogromną rolę w budowie i rozwoju globalnego ruchu na rzecz ciągłego doskonalenia się.
Optymalizacja logistyki metodą FSL™ to koncepcja i zbiór wskazówek, które mogą pomóc w ograniczeniu marnotrawstwa, rozszerzeniu wydajności i wprowadzeniu marki na zupełnie nowy poziom. W swej trzeciej książce Masaaki Imai zadaje szczególnie ważne pytanie: „Dlaczego po tylu latach tak mało firm stosuje rozwiązania lean?".
Winą za taki stan rzeczy obarcza dyrektorów generalnych i członków rad dyrektorów, którzy dbają typowo o akcjonariuszy, w mniejszym zaś stopniu o klientów. Geniusz tej książki tkwi w tym, że Imai oferuje jednoznaczne i szczegółowe rozwiązania, które pozwalają z tym problemem się uporać.
Jego ocena FSL (przepływ, synchronizacja, poziomowanie) pozwala określić aktualny status marki przez pryzmat produktywności operacyjnej i realizacji założeń lean. Imai po raz kolejny proponuje menedżerom z całego świata cenną porcję wiedzy.
- Art Byrne, były dyrektor generalny Wiremold Company, autor książek Jak zrewolucjonizować firmę dzięki Lean Management oraz Jak wdrożyć Lean. Praktyczny poradnik Masaaki Imai wprawnie opisuje szanse i zagrożenia strategiczne, które wiążą się z przechodzeniem do modelu lean.
W zwięzły sposób podsumowuje największe wyzwania, mówiąc: „klasyczne marki w maksymalnym stopniu wykorzystują swoje zasoby, by uzyskać małe wyniki, natomiast marki lean w drobnym stopniu wykorzystują zasoby, aby uzyskać maksymalne wyniki".
Liderzy nie powinni – nie mogą – przejść obok tego wyzwania obojętnie. W książce KAIZEN ™ jako strategia czytelnik wyszuka liczne przykłady na to, że kazein może pozytywnie wpływać na organizację, otwierając jej drogę do wyników, o jakich marzy każdy lider.
- profesor Bob Emiliani, Connecticut State University perfekcyjne domknięcie trylogii o podejściu KAIZEN™, za którym stoi niezrównana dojrzałość, wiedza i doświadczenie Masaaki Imai. Kompendium wiedzy praktycznej dla menedżerów chcących zmieniać świat, przedstawiające, jak uwalniać się od dawnego dziedzictwa i łamać stare paradygmaty, jak zastąpić wyrafinowane narzędzia i metody do rozwiązywania problemów przy pomocy zdroworozsądkowego, niskokosztowego podejścia, jak zastąpić klasyczny paradygmat zarządzania operacyjnego, jakim jest ilość i szybkość, bardziej efektywnym podejściem: oceną przepływu, synchronizacji i poziomowania (FSL™).
Autor zaprasza nas w unikatowy i specyficzny dla niego sposób w kolejną, fascynującą podróż pod znakiem kaizen, w której króluje luźny przepływ. - Mariusz Bryke, CEO Kaizen Institute Poland Masaaki Imai promuje koncepcję kaizen od ponad 40 lat, rozwijając ją jako myśl, promując słowem i wcielając w czyn.
Współpracował z twórcą Systemu Produkcyjnego Toyoty Taiichi Ohno i jest założycielem Kaizen Institute, wiodącej światowej producenta konsultingowej zajmującej się wdrażaniem koncepcji ciągłego uczenia się w biurach na całym świecie.
Sam ponadto prowadzi wykłady i pracuje jako konsultant. Jego książki Kaizen i GEMBA Kaizen przyczyniły się do upowszechnienia tytułowej koncepcji na całym świecie. Zyskały sobie status globalnych bestsellerów i zostały przetłumaczone na niemało języków, nadal także stanowią ważny punkt odniesienia dla wszystkich osób zainteresowanych tematem.
Są przysłowiową „biblią" ciągłego rozwoju. Tytuł KAIZEN™ jako strategia. Użycie oceny Przepływu, Synchronizacji i Poziomowania [FSL™] do pomiarów i doskonalenia wyników operacyjnych Autor Masaaki Imai Tłumacz Bartosz Sałabut Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788382311211 ISBN 9788382311211 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 248 Format 15.8x23.3x1.3 cm Rok wydania 2022 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1