Wyobraź sobie drobne, nierentowne stoisko rybne.
Czy potrafiłbyś zmienić taką firmę w modelową organizację, która stanie się wzorem dla korporacji z całego świata?
Czy zdołałbyś przyciągnąć do zwykłego stoiska rybnego tłumy dziennikarzy, nie wydając ani grosza na reklamę?
Czy napisałbyś o stoisku rybnym książkę, która zostałaby przetłumaczona na 34 języki?
Czy potrafiłbyś zachęcić liderów takich firm jak Panasonic, Ford czy Marriott, żeby przyjeżdżali na twoje stoisko i układali na nim ryby po to, aby poznać niezwykłą, produkowaną poprzez ciebie kulturę organizacyjną?
Potrafił to zrobić John Yokoyama, właściciel stoiska rybnego Pike Place Fish w Seattle, i każdy inny człowiek dzięki tej książce będzie wiedział, jak to zrobić.
Jak uskrzydlić swoją producenta?
John Yokoyama opowiada prostą historię o tym, jak zmienił małą, nierentowną markę Pike Place Fish w modelową organizację, na której wzorują się szerokie międzynarodowe korporacje, takie jak Shell Oil Company. Historię o tym, jak uskrzydlić pracowników i nadać ich czynom głębszy sens. Jak odmienić nieprzyjazne środowisko pracy i stworzyć inspirującą, jedyną w swym typu kulturę organizacyjną.
Wszystko zaczęło się od sformułowania wizji – Yokoyama i jego pracownicy postanowili przekształcić zwykłe stoisko rybne w firmę światowej sławy i wszelkimi przystępnymi sposobami ulepszać życie jej klientów, dostawców oraz wszelkich, którzy nawiązują z nią kontakt.
Strategie i zasady, które przyniosły Yokoyamie atrakcyjny sukces, mogą być używane przez przedsiębiorców, menedżerów i sprzedawców wszędzie tam, gdzie niezbędne są: ulepszona obsługa klienta, wyższa motywacja pracowników i bardziej przychylne środowisko pracy. Skoro Pike Place Fish, firma w mało interesującej branży, gdzie konieczna jest ciężka praca fizyczna, osiągnęła tak sporo, to wyobraź sobie, co możesz osiągnąć ty w swojej organizacji.
***
Menedżerowie i przedsiębiorcy nieraz próbują zmieniać zachowania podwładnych. John Yokoyama zaczął od przeciwnej strony. Postanowił, kim chce być, i stworzył potężną wizję. Zamiast wymagać rezultatów, zainspirował pracowników. Jego producent, Pike Place Fish, stała się wzorcową organizacją, opisywaną w podręcznikach dla menedżerów na całym świecie. John Yokoyama jest wielkim liderem i ma nam wszystkim do przekazania coś ważnego. Ta książka to rewolucja w zarządzaniu kadrami.
John Christensen, dyrektor zarządzający ChartHouse Learning, współautor linii FISH!
Yokoyama i Michelli wyjaśniają, jak znaleźć głębszy sens w pracy i w życiu prywatnym. Zdaj się na ich doświadczenie. Dowiedz się, jak motywować ludzi i czym olśniewać klientów.
Ken Blanchard, współautor bestsellerów z serii Jednominutowy Menedżer
***
John Yokoyama jest właścicielem światowej sławy stoiska rybnego Pike Place Fish. Jest zapalonym wędkarzem: już jako dziecko łowił z ojcem ryby na wodach Puget Sound. Doświadczenie w handlu zdobył, pracując na straganie ojca na rynku Pike Place w Seattle. W wieku 25 lat przejął stoisko rybne, znane dziś na całym świecie jako World Famous Pike Place Fish.
Dr Joseph Michelli jest psychologiem, konsultantem do spraw organizacji miejsca pracy, gospodarzem lubianego programu radiowego, zawodowym mówcą i autorem książki Humor, Play and Laughter. Doradza firmom z całego świata, jak kreować inspirujące i przyjazne kultury organizacyjne.