Jak dokonać transformacji w biurze i usługach, tak by organizacja stała się bardziej sprawna i wydajna? Autor książki Lean w biurze i usługach, stawiając sobie za cel objaśnienie użycia metod Lean, wychodzi poza opis podstawowych narzędzi i skupia się na szczegółowym wyjaśnieniu kluczowych koncepcji szczupłego zarządzania w środowisku biurowym i usługowym.
Książka inicjuje się od analizy zarządzania strumieniem wartości, a następnie przechodzi do takich zagadnień, jak: praca standaryzowana, przepływ, jednostajny system ssący oraz zarządzanie wizualne. W książce odnajdziemy omówienie podstawowych narzędzi Lean, m.in.
takich jak metoda 5S czy poka-yoke – techniki uniemożliwiania błędom. Autor rozkłada koncepcje Lean na części pierwsze, opisuje je w kontekście pozaprodukcyjnym i wyjaśnia, jak się je stosuje. Podając niemało przykładów, omawia komórki funkcyjne większości firm usługowych i obszary administracyjne zakładów produkcyjnych.
Korzystając z ponad dwudziestoletniego doświadczenia, autor przedstawia strategie wdrożeniowe oddzielnie dla każdej funkcji i działu w firmie. Przygląda się najczęstszym przeszkodom, na jakie mogą się natknąć osoby wprowadzające Lean, i podpowiada, jak sobie z nimi poradzić.
dodatkowo książka zawiera zbiór formularzy, tabel, list kontrolnych, wzorów i arkuszy, które pomogą każdemu zaczynającemu pracę z Lean. *** W biurach i usługach, dzieje się dziś większość światowego biznesu.
Niestety, to właśnie procesy biurowe i usługowe posiadają w sobie zwykle najwięcej bałaganu, pomyłek, przestojów i rozmaitego typu marnotrawstw. O ile nauczyliśmy się produktywnie unosić jakość i sprawność procesów produkcji, o tyle w kwestii wydajnej organizacji biura i usług, niemało firm wciąż raczkuje.
Książka, którą trzymasz w ręce, to przewodnik zapraszający do spojrzenia na procesy usługowe z nieco innej perspektywy. Takiej, która pozwala odkryć ukryte w tych procesach marnotrawstwa i zamienić je na korzyści.
Tym, którzy obawiają się, że jest to trudne i trudne, niech jako motto w trakcie lektury posłuży pierwsze zdanie z tej książki: „W szczupłym myśleniu, chodzi o zdrowy rozsądek…". KamiL Torczewski, Prezes Zarządu, Akademia Białego Kruka sp.
z o.o. Drew jest jednym z niewielu praktyków, którzy naprawdę rozumieją różnicę pomiędzy szczupłym przedsiębiorstwem a szczupłą produkcją. Bill Beer, Wenger Corporation Prosty poradnik, który pomoże liderom w przeprowadzeniu transformacji niosącej korzyści im samych, ich pracownikom oraz procesom.
Glenn Marshall, Northrop Grumman Shipbuilding Jasne i precyzyjne metody używania szczupłego myślenia w procesach wspierających i administracyjnych, które sprawdzają się w prawie każdej branży. (…) Szczerze polecam tę książkę.
Brian Maskell, BMA Inc. *** Drew Locher jest obecnie dyrektorem zarządzającym w Change Management Associates (CMA). CMA świadczy przeróżne usługi konsultingowe, doradzając firmom w sprawach doskonalenia i rozwoju organizacyjnego.
zagwarantuje wsparcie we wdrażaniu systemów zarządzania jakością, by polepszyć wyniki swoich klientów. Locher zajmuje się wdrażaniem innowacyjnych strategii zarządzania w wielu firmach już od roku 1986. W latach 1986–1990 opracowywał i wdrażał programy doskonalenia w General Electric.
W roku 1990 opuścił GE, by założyć CMA. Jest to spółka zrzeszająca ludzi mających podobną wizję zarządzania organizacją i jej doskonalenia. Jej członkowie poświęcają się wdrażaniu najnowocześniejszych rozwiązań, by pomóc swym klientom.
Podejście CMA skupia się na poręcznych użyciach – „ucz się podczas działania" to slogan dobrze podsumowujący ten styl pracy. W roku 1997 spółka CMA we współpracy z Amerykańskim Narodowym Instytutem Standardów i technologii pracowała nad stworzeniem „Uniwersytetu Lean".
Locher jest autorem książki The Complete Lean Enterprise – Value Stream Mapping for Office and Administrative Process, wyodrębnionej nagrodą Shingo, przyznawaną m.in. Publikacjom opisującym najlepsze praktyki zarządzania wykorzystujące techniki i narzędzia szczupłego myślenia.
Tytuł Lean w biurze i usługach przewodnik po zasadach szczupłego zarządzania w środowisku pozaprodukcyjnym Autor Drew Locher Tłumacz Dorota Gasper Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380878556 ISBN 9788380878556 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 232 Format 15.8x23.3x1.4 cm Rok wydania 2019 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.456 kg