Dlaczego zapamiętujemy niektóre historie, podczas gdy inne ulegają zapomnieniu?
Jakto się dzieje, iż niektóre treści docierają do naszej świadomości i zostają z nami nadługo, a inne nawet nie zostają poprzez nas zauważone? Czy istnieje przepis na to, bynasz przekaz stał się viralem?
Bez względu na to, czy jesteś menedżerem, marketerem czy nauczycielem, musiszprzekazywać pewne treści. To, co komunikujesz – by zostało właściwie odebrane i abydzięki temu nastąpiło przejście od słów do czynów – według braci Dana i Chipa Heathówmożna właściwie „zaprogramować", aby metaforycznie „przyczepiło się" do mózguodbiorcy. Jak to zrobić?
Ich książka pozwoli ci poznać sześć podstawowych części chwytliwych opowieści ikoncepcji, dzięki którym każdy twój przekaz trafi do świadomości odbiorcy:
• Sedno: Jak odrzeć przekaz z tego, co zbędne, nie zmieniając go przy tym w banalnyslogan? przejrzyj, jak dowódcy wojskowi upraszczają sposób formułowania planów działańbojowych.
• Umyślne zaskoczenie: W jaki sposób przykuwa się uwagę i ją utrzymuje? zobacz, jakkierownictwo koncernu Nordstrom szokuje nowych pracowników po to, żeby przyswoilisobie wysokie standardy obsługi klienta.
• Konkretyzacja: W jaki sposób można pomóc odbiorcom zrozumieć przekaz i na długo gozapamiętać? przejrzyj, jak pewna nauczycielka z podstawówki wyleczyła dzieci zuprzedzeń rasowych.
• cenione źródło: Jak przekonać odbiorców, aby uwierzyli w twój przekaz? przejrzyj, jakiplan opracowali trenerzy NBA, żeby uzmysłowić zawodnikom zagrożenie związane z AIDS.
• Emocje: Jak sprawić, aby twój przekaz stał się ważny dla odbiorców? przejrzyj, jakwładzom Teksasu udało się przekonać młodych kierowców, by przestali zaśmiecaćpobocza.
• Storytelling: Jak sprawić, by odbiorcy zaczęli wprowadzać w czyn twoje idee?przejrzyj, jak kampania z udziałem Jareda stała się wielkim hitem reklamowym sieciSubway wbrew woli głównych marketingowców tej firmy.
Dzięki tej książce nauczysz się wytwarzać opowieści z góry zaprojektowane, aby przetrwaćw umysłach odbiorców, niezależnie czy kierujesz je do kolegów w pracy, kontrahentów,czytelników twojego bloga, czy do odbiorców reklamy.
Niniejsze nowe wydanie wzbogacone o:
• Rady dla menedżerów: Jak wpleść strategię w codzienne rozmowy zespołu? Dowiedz się,jak unikać trzech barier, które blokują komunikację w biznesie.
• Rady dla nauczycieli: Jak sprawić, by uczniowie zapamiętywali materiał? Poznajnajskuteczniejsze metody nauczycieli światowego formatu.
• Rady dla każdego: Czy można sprawić, by chwytliwy przekaz jednak zostałzapomniany? Odpowiedzi należy szukać w badaniach dotyczących walki z nieprawdziwymi
pogłoskami, jakie rozprzestrzeniały się w czasie II wojny światowej.
***
Dziko zazdroszczę każdemu, kto jeszcze nie przeczytał tej książki. Bo czeka goświetna przygoda. Pozna naukowo zweryfikowane schematy, które sprawiają, iż historieczepiają się nas i odpuszczają. Prawidłowe i złe. Prawdziwe i nieprawdziwe. BraciaHeathowie zabiorą cię w podróż, z której wrócisz z walizką ergonomicznych narzędzi.
Przydadzą się do tworzenia własnych przylepnych komunikatów – obojętnie czy jesteśnauczycielem, któremu zależy, żeby wiedza przylgnęła do mózgu odbiorcy, marketingowcem,który chce, żeby historia powstania artykułu została z klientem do grobu, czyliderem, który chce motywować i inspirować.
Piotr Bucki, badacz komunikacji, trener edukator, autor książek Viral, Prezentacje.Po prostu! i Porozmawiajmy o komunikacjiDlaczego niektóre pomysły, idee, rozwiązania zostają z nami na długo, jakbyprzyklejały się do naszego mózgu, a inne wlatują jednym uchem, a wylatują drugim?
Fenomenowi „naturalnie przyczepnych" koncepcji i historii – od miejskich legend,przez utwory literackie, po kampanie reklamowe – przyglądają się w swojej książceChip Heath i Dan Heath. I trzeba im przyznać, iż robią to fenomenalnie.Maja Gojtowska, ekspertka od komunikacji i budowy wizerunku, autorka blogagojtowska.comZ tej książki nie warto robić notatek – każda strona puchnie od wiedzy i warto doniej wielokrotnie wracać. To jedna z tych pozycji, które za każdym razem leżą na moim biurku inigdy go nie opuszczą. Jeżeli chcesz nauczyć się konstruować komunikaty, którezapadają w pamięć i poruszają serca – musisz ją przeczytać. Na palcach jednej rękimogę policzyć poradniki, z których wyciągnąłem niemało danych.Artur Jabłoński, konsultant, szkoleniowiec, właściciel agencji marketingowejdigitalk.pl
Prowokująca. Zabawna. Otwiera oczy na zupełnie nową komunikację. Dzięki niej poznasztajemnice sukcesu pomysłów.
Jacek Kotarbiński, ekonomista, ekspert marketingu, kotarbinski.comKażdy, kto choćby ociera się o produkcję treści, szkodzi sobie, nie znając tejksiążki. Chcesz, by zarząd docenił twoją strategię sprzedażową, by rynek mówił otwoim produkcie by pracownicy słuchali twoich poleceń? Bracia Heathowierozgryźli te problemy i spisali rozwiązania. Dzisiaj wystarczy, iż się ich nauczysz.Kamil Kozieł, specjalista wystąpień publicznych
***
Chip Heath jest profesorem w Stanford Graduate School of Business, prowadzi zajęciana temat strategii i teorii organizacji. Pomógł ponad 450 start-upom w produkcjilepszych strategii i przekazu.Dan Heath jest starszym wykładowcą w Center for the Advancement of SocialEntrepreneurship (CASE) przy Uniwersytecie Duke’a, gdzie wspiera przedsiębiorcówdziałających na rzecz dobra publicznego.
Bracia Heathowie są autorami trzech bestsellerów z listy „New York Timesa":Przyczepne historie, Pstryk!, a także Decyduj. Ich książki sprzedały się na całym świeciew nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy i zostały przetłumaczone na 33 języki,pomiędzy innymi na tajski, arabski i litewski.
Tytuł Przyczepne historie Autor Chip Heath,Dan Heath Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380879317 ISBN 9788380879317 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Marketing ilość stron 360 Format 14.2x21.8x1.8 cm Rok wydania 2020 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1 Waga 0.476 kg