Nowa książka autorów Strategii błękitnego oceanu, która powstała po ponad piętnastu latach badań i analiz. Prezentuje, co jest konieczne do osiągnięcia sukcesu w procesie przemiany błękitnego oceanu,, a także ukazuje rynkowe przykłady firm, które tego dokonały.
W roku 2005 profesorowie W. Chan Kim i Renée Mauborgne swoją koncepcją błękitnych oceanów na zawsze zmienili krajobraz światowego biznesu. Przywódcy i menedżerowie przyjęli ich teorię i zaczęli na nowo obmyślać swoje strategie biznesowe, a wielu z nich odkryło, iż właśnie utknęli w czerwonym oceanie. Dzisiaj, po kolejnych latach szeroko zakrojonych badań oraz analizie licznych case studies z zastosowania modelu, Kim i Mauborgne odkryli wspólne czynniki prowadzące do udanej realizacji przemiany błękitnego oceanu, a także zidentyfikowali pułapki i przeszkody, które mogą się pojawić na drodze.
Buduj pewność siebie i wzrastaj poza konkurencją.
Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA gromadzi pięć kroków koniecznych do przemiany. Demonstruje, jak i gdzie rozpocząć proces przemieszczania się ku błękitnym wodom, jakie narzędzia stosować do odkrywania nowych możliwości, w jaki sposób oceniać szanse na powodzenie inicjatyw związanych z poszukiwaniem błękitnego oceanu i jak stworzyć właściwy zespół, który miałby moc sprawczą. Wskazujew głównej mierze używane poprzez producenta praktyki, które zamiast doprowadzić do osiągania zamierzonych rezultatów, są główną przyczyną niepowodzeń w procesie transformacji. Kim i Mauborgne z zasady jednak uczą, jak stwarzać w ludziach zaufanie i wiarę w proces, ponieważ tylko zaangażowany zespół ma szansę dokonać oczekiwanej przemiany.
Sprawdzone ścieżki do kreowania nowej przestrzeni rynkowej.
Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA da ci konieczne podstawy do przebudowy granic rynku i stworzenia nowego popytu – a to wszystko przy jak najmniejszym ryzyku. Mieści potężne narzędzia zezwalające poprowadzić siebie, zespół i całą producenta na wyżyny wiary w siebie, kreatywności i wzrostu. Przedstawia, jak rozwinąć swoje zdolności nie tylko do osiągania stanowczych efektów niskim kosztem,też do sprawnego wykorzystywania potencjału i energii ludzi realizujących ten proces. Dowiesz się, co faktycznie trzeba zrobić, aby sięgnąć tam, dokąd nie sięgają najlepsi, i stworzyć nową przestrzeń rynkową, tak by konkurencja stała się nieistotna.
***
Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA to zbiór nietrudnych do wdrożenia strategii, które pozwalają myśleć o biznesie nowymi kategoriami. Szczególną wartość stanowi nowy zestaw przykładów tworzenia błękitnych oceanów, będący katalizatorem w rozwijaniu mentalności wzrostu przedsiębiorstw o każdym profilu działalności.
dr David E. Kalisz, twórca i mentor programu Blue Ocean Strategy, Collegium Civitas
Najnowsza książka duetu Kim i Mauborgne trafia w sedno pragnień polskiego biznesu, który po ponad dwóch dekadach budowy kapitalizmu zauważa, że wyczerpują się możliwości konkurowania wyłącznie ilością i ceną, a niezbędne staje się budowanie przewag strategicznych w oparciu o innowacyjność produktów i usług. Mamy głębokie przekonanie, iż Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA zainspiruje wielu polskich liderów do zmiany spojrzenia na rynki, strategie i kulturę organizacyjną swych firm.
Jacek Santorski, prof. Hon. Szkoły Biznesu PW, dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa, prezes marki doradczej Values
Michał Kaźmierski, prezes międzynarodowej producenta farmaceutycznej, absolwent uczelni INSEAD, wykładowca na APP i Uniwersytecie SWPS
Kim i Mauborgne napisali jedną przebojową książkę po drugiej. Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA czerpie przełomowe zasady z ich oryginalnej pracy i oferuje błyskotliwy, systematyczny plan, który ma pomóc każdej organizacji w odejściu od konkurowania na istniejących rynkach i stworzeniu zupełnie nowych rynków. Nie musisz być przedsiębiorcą ani maniakiem technologii, aby skorzystać z tych spostrzeżeń. Starczy, byś po prostu chciał podważyć założenia o swej branży, zadać świeże pytania i zdobyć to – ogarnąć swoje człowieczeństwo.
Daniel H. Pink,autor bestsellerów „New York Timesa" Drive. Całkowicie nowe spojrzenie na motywację i Jak być korzystnym sprzedawcą
Wyzwaniem dla każdej producenta jest osiąganie wzrostu na zatłoczonych, konkurencyjnych rynkach i robienie tego w sposób inteligentny, produktywny i ludzki. W książce Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA odszukasz to wszystko i jeszcze więcej, bo Kim i Mauborgne zabiorą cię w podróż, która otworzy ci oczy na niewykorzystane możliwości wzrostu twojej firmy, bez względy na to, czy jest startupem, niewiele znaczącym biznesem czy korporacją z listy Fortune 500.
Ram Charan, dyrektor generalny i doradca zarządów oraz autor bestsellera „New York Timesa" Realizacja