nowe pytanie Dziesięć lat po pojawieniu się na rynku bestsellera Od dobrego do dużego Jim Collins powraca z kolejną rewolucyjną publikacją. Tym razem stawia pytanie: „Dlaczego pewne firmy święcą triumfy w czasach pełnych niepewności, a nawet chaosu, w trakcie gdy inne zwyczajnie nie dają sobie rady?" W oparciu o dziewięcioletnie badania, wsparte rygorystyczną analizą i poprzetykane fascynującymi historiami, Collins wraz ze współautorem, Mortenem Hansenem, przedstawiają pryncypia, dzięki którym można zbudować prawdziwie znaczne przedsiębiorstwo w niespokojnej, momentalnie zmieniającej się rzeczywistości, kiedy nie sposób przewidzieć przyszłości.
nowe badania Tym, co odróżnia książkę Wielcy z wyboru od poprzednich prac Collinsa, jest akcent położony nie tylko na wyniki badanych firm,ponadto na niestabilny charakter otoczenia, w jakim owym firmom przyszło aktualnie działać.
Wspierani poprzez zespół składający się z ponad dwudziestu badaczy, Collins i Hansen poświęcają się studiom nad drogą, która zawiodła dużo firm ku wielkości. Owe przedsiębiorstwa odnotowały wyniki przynajmniej dziesięciokrotnie wyższe niż średnia w branży, a w dodatku dokonały tego w czasach cechujących się ogromnymi, a przy tym nieprzewidywalnymi zmianami, niepoddającymi się jakiejkolwiek kontroli. Zespół badawczy podjął się następnie skontrastowania owych firm, nazwanych ze względu na skalę wyników „10X", z pieczołowicie wyselekcjonowaną grupą porównawczą, składającą się z przedsiębiorstw, które nie zdołały osiągnąć wielkości w skrajnych warunkach.
świeże wnioski Wyniki badań doprowadziły do zaskakujących wniosków:
Najlepsi przywódcy nie podejmowali większego ryzyka, nie byli obszerniejszymi wizjonerami, ani również nie wykazywali się obszerniejszą kreatywnością niżeli liderzy z grupy porównawczej; charakteryzowali się natomiast pokaźniejszym zdyscyplinowaniem, zawierzali doświadczeniu, a nie spekulacjom i byli bardziej paranoiczni. Postępowość sama w sobie wcale nie jest asem w rękawie, który zapewni wygraną w świecie pełnym chaosu i niepewności; wyraźnie niezwyklejsza jest umiejętność „odważenia" trafnej miarki nowoczesności, zmieszania kreatywności ze zdyscyplinowaniem. Przekonanie, że w szybko zmieniającym się świecie należy podejmować prędkie decyzje i prędkie działania, jest pomysłem samobójczym. Reakcja sporych firm na drastyczne zmiany w otoczeniu była mniej radykalna niż firm z grupy porównawczej. Autorzy podważają powszechne przekonania, oferując w zamian zmuszające do refleksji, acz chwytliwe, a z zasady niezmiernie funkcjonalne koncepcje. Należą do nich: firmy 10X; marsz 20-milowy; pociski, potem kule armatnie; unoszenie się nad linią śmierci; obfita perspektywa, potem zbliżenie;, a także przepis KMiS.
Wreszcie, w ostatnim rozdziale Collins i Hansen przedstawiają swoją najszczególniej prowokacyjną i oryginalną analizę – polega ona na zdefiniowaniu, skwantyfikowaniu i zbadaniu roli odgrywanej poprzez szczęście. Obfite marki nie miały więcej szczęścia aniżeli ich odpowiedniczki z grupy porównawczej, ale odnotowały wyższą stopę zwrotu ze szczęścia.
Niniejsza książka ma wszystkie cechy już klasycznych pozycji Collinsa – idzie pod prąd, wspiera się na wiarygodnych danych i potrafi natchnąć optymizmem. Collins i Hansen udowadniają w przekonujący sposób,nawet w świecie pełnym chaosu i niepewności bycie wielkim jest kwestią wyboru, a nie szczęścia.
Podtytuł: Niepewność, chaos, łut szczęścia dlaczego niektóre firmy święcą triumfy pomimo niesprzyjających okol
Tytuł oryginału: Great aby Choice: Uncertainty, Chaos and Luck – Why Some Thrive Despite Them All
ISBN: 9788380875654
Kod paskowy: 9788380875654
Autorzy: Collins Jim, Hansen Morten
Tłumaczenie: Gasper Dorota
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 30294
ilość stron: 232
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
PKWiU: 58.11.1
Format: 15.8x23.1
Głębokość (mm): 13
Waga: 0.506
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
nowe badania Tym, co odróżnia książkę Wielcy z wyboru od poprzednich prac Collinsa, jest akcent położony nie tylko na wyniki badanych firm,ponadto na niestabilny charakter otoczenia, w jakim owym firmom przyszło aktualnie działać.
Wspierani poprzez zespół składający się z ponad dwudziestu badaczy, Collins i Hansen poświęcają się studiom nad drogą, która zawiodła dużo firm ku wielkości. Owe przedsiębiorstwa odnotowały wyniki przynajmniej dziesięciokrotnie wyższe niż średnia w branży, a w dodatku dokonały tego w czasach cechujących się ogromnymi, a przy tym nieprzewidywalnymi zmianami, niepoddającymi się jakiejkolwiek kontroli. Zespół badawczy podjął się następnie skontrastowania owych firm, nazwanych ze względu na skalę wyników „10X", z pieczołowicie wyselekcjonowaną grupą porównawczą, składającą się z przedsiębiorstw, które nie zdołały osiągnąć wielkości w skrajnych warunkach.
świeże wnioski Wyniki badań doprowadziły do zaskakujących wniosków:
Najlepsi przywódcy nie podejmowali większego ryzyka, nie byli obszerniejszymi wizjonerami, ani również nie wykazywali się obszerniejszą kreatywnością niżeli liderzy z grupy porównawczej; charakteryzowali się natomiast pokaźniejszym zdyscyplinowaniem, zawierzali doświadczeniu, a nie spekulacjom i byli bardziej paranoiczni. Postępowość sama w sobie wcale nie jest asem w rękawie, który zapewni wygraną w świecie pełnym chaosu i niepewności; wyraźnie niezwyklejsza jest umiejętność „odważenia" trafnej miarki nowoczesności, zmieszania kreatywności ze zdyscyplinowaniem. Przekonanie, że w szybko zmieniającym się świecie należy podejmować prędkie decyzje i prędkie działania, jest pomysłem samobójczym. Reakcja sporych firm na drastyczne zmiany w otoczeniu była mniej radykalna niż firm z grupy porównawczej. Autorzy podważają powszechne przekonania, oferując w zamian zmuszające do refleksji, acz chwytliwe, a z zasady niezmiernie funkcjonalne koncepcje. Należą do nich: firmy 10X; marsz 20-milowy; pociski, potem kule armatnie; unoszenie się nad linią śmierci; obfita perspektywa, potem zbliżenie;, a także przepis KMiS.
Wreszcie, w ostatnim rozdziale Collins i Hansen przedstawiają swoją najszczególniej prowokacyjną i oryginalną analizę – polega ona na zdefiniowaniu, skwantyfikowaniu i zbadaniu roli odgrywanej poprzez szczęście. Obfite marki nie miały więcej szczęścia aniżeli ich odpowiedniczki z grupy porównawczej, ale odnotowały wyższą stopę zwrotu ze szczęścia.
Niniejsza książka ma wszystkie cechy już klasycznych pozycji Collinsa – idzie pod prąd, wspiera się na wiarygodnych danych i potrafi natchnąć optymizmem. Collins i Hansen udowadniają w przekonujący sposób,nawet w świecie pełnym chaosu i niepewności bycie wielkim jest kwestią wyboru, a nie szczęścia.
Podtytuł: Niepewność, chaos, łut szczęścia dlaczego niektóre firmy święcą triumfy pomimo niesprzyjających okol
Tytuł oryginału: Great aby Choice: Uncertainty, Chaos and Luck – Why Some Thrive Despite Them All
ISBN: 9788380875654
Kod paskowy: 9788380875654
Autorzy: Collins Jim, Hansen Morten
Tłumaczenie: Gasper Dorota
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 30294
ilość stron: 232
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
PKWiU: 58.11.1
Format: 15.8x23.1
Głębokość (mm): 13
Waga: 0.506
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka