Jak nie wywalić się o paragraf Jeżeli jesteś aktywny online, szczególnie jeśli zarabiasz w świecie wirtualnym, musisz być czujny. I świadomy tego, co wolno, a czego absolutnie nie można robić z cudzym dziełem.
Niektóre kwestie są oczywiste: nie należy kopiować, posługiwać się bez zgody właściciela jego znakiem towarowym, obrażać. To wiadomo. Inne rzeczy, pozostające na granicy prawa i bezprawia, a notorycznie zdarzające się w sieci, nie są już tak jasne.
Bo czy wolno na przykład przerobić udostępnione przez kogoś zdjęcie na mem$359 Czy można wyprzedzić właściciela popularnego nazwiska i zarejestrować sobie pod nim domenę internetową$360 Albo czy dopuszczalne jest linkowanie wszelkiego z dowolnej strony WWW$361 Tomasz Palak, radca prawny, bloger i entuzjasta e-świata, uważa, iż prawa w sieci najlepiej uczyć się na błędach.
Oczywiście raczej cudzych niżeli własnych. W książce przytacza więc różnorodne historie, które przydarzyły się autentycznym osobom, a także markom i w spektakularny, a zarazem prosty do zrozumienia sposób wyjaśnia, kto popełnił błąd.
Pisze, na czym on polega, i podpowiada, co zrobić, aby tego błędu (a co z tego wynika - kłopotów i odszkodowania) uniknąć. O autorze Tomasz Palak - radca prawny, prelegent, autor artykułów na tomaszpalak.pl i w prasie (m.in.,,Wprost").
Pięciokrotnie na podium konferencji I Love Marketing, występował w dodatku na Infoshare, TEDx, Fuckup Nights i licznych innych wydarzeniach. Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej, Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu, Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki i Uczelni technologiczno-Handlowej.
Ekspert proszony o wypowiedź przez podmioty zewnętrzne -- m.in. TVN, Rzeczpospolitą czy money.pl. Rozmowy z nim prowadzono w ramach audycji niewielka pokaźna i Dzień prawidłowy TVN. Organizator cyklicznego wydarzenia Crash Mondays.
Prywatnie gitarzysta.