Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej, a także sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in.
z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym i z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo. Adresatami książki są wychowawcy, nauczyciele, studenci pedagogiki i psychologii, tj.
osoby, którym zależy na dobrym funkcjonowaniu grupy społecznej, jaką jest klasa szkolna. Można w niej znaleźć dużo wskazówek, w jaki sposób polepszyć atmosferę panującą w klasie szkolnej, usuwać pojawiające się w niej trudności.
Publikacja może być w dodatku wykorzystana jako literatura uzupełniająca do wykładów z zakresu pedagogiki czy teorii wychowania. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.