Autor dokonuje analizy determinantów ryzykownych zachowań, podchodząc do problematyki w sposób interdyscyplinarny, jak w dodatku opierając się na własnych badaniach. Niemało uwagi poświęca agresji w ruchu drogowym i czynnikom ją powodującym. Wskazuje, że bezcennym materiałem badawczym dla dyscypliny bezpieczeństwa ruchu drogowego są ustalenia progresywnań karnych i w sprawach wykroczeń drogowych, o ile były one przeprowadzone w sposób wszechstronny i rzetelny. Poczesne miejsce wśród skatalogowanych dowodów zajmują opinie biegłych. Jednak do jakości pozyskiwanego materiału dowodowego można mieć dużo zastrzeżeń. Stąd obraz oceny przyczyn bywa wielokrotnie zaciemniony. Dlatego także autor oferuje szereg zmian w obowiązującym stanie prawnym, progresywnaniu organów państwa, a zwłaszcza podjęcie kompleksowych badań w celu poznania etiologii zjawisk godzących zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio w bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Książka adresowana jest zwykle do praktyków, tj. Specjalistów z dziedziny bezpieczeństwa, sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych, policjantów, jak w dodatku biegłych i teoretyków zainteresowanych tą problematyką, a także do studentów kierunku bezpieczeństwo i prawo.
Książka adresowana jest zwykle do praktyków, tj. Specjalistów z dziedziny bezpieczeństwa, sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych, policjantów, jak w dodatku biegłych i teoretyków zainteresowanych tą problematyką, a także do studentów kierunku bezpieczeństwo i prawo.