- jest jednocześnie zbiorem zadań i posiada: ponad 260 ćwiczeń i zadań, 140 pytań i 20 zadań projektowych;
- treści nauczania prezentuje w sposób systematyczny i uporządkowany, zgodny z podstawą programową;
- nie jest kursem posługiwania się programami komputerowymi - uczeń poznaje metody i pojęcia informatyki i zdobywa umiejętności informatyczne niezależnie od wykorzystywanego oprogramowania;
- umożliwia samodzielną pracę ucznia - uczeń zapoznaje się z treścią metody z podręcznika, analizuje przykład, następnie czyta treść ćwiczenia i je wykonuje.
W podręczniku:
- uwzględniono obfitość oprogramowania występującego w szkołach i rozwój środków i narzędzi technice informacyjno-komunikacyjnej;
- zasady tworzenia grafiki komputerowej opracowano na podstawie programu GIMP - omówiono m.in.: pracę na warstwach obrazu, tworzenie animacji, narzędzia selekcji;
- poza omówieniem tworzenia strony internetowej w języku HTML umieszczono opis przykładowego systemu zarządzania treścią (CMS) - tworzenie bloga z zastosowaniem systemu WordPress;
- dodano opis pracy z zastosowaniem chmury;
- zasady redagowania tekstów omówiono ogólnie, a ćwiczenia uczeń może wykonać, korzystając z pakietów programów Microsoft Office albo LibreOffice.