prof. Dr hab. Roman Niestrój, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
pionierski charakter tej publikacji wyrażony jest przez kilka jej walorów. Pierwszym jest sam dobór tematu nawiązujący do nurtu badań teorii marketingu w kontekście jego produktywności oraz odmienne, od spotykanych w literaturze, pojmowanie wpływu czynnika konkurencyjności na zachowania podmiotów rynku w danym obszarze. Drugim walorem progresywności jest tu interdyscyplinarne podejście do tego tematu, w tym nawiązanie do licznych trendów badawczych, co z całą pewnością stanowiło trudne wyzwanie. Trzeci walor stanowi sformułowanie ujęcia modelowego, które daje odniesienie dla dalszych poszukiwań naukowych dla kolejnych badaczy, stwarzając podstawy dla naukowej penetracji.
prof. Dr hab. Mirosława Pluta-Olearnik, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Magdalena Krzyżanowska jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej i University of Cambridge, Judge Institute of Management Studies. Była stypendystką Joseph Conrad Scholarship, a także MSZ Hiszpanii. Ukończyła International Faculty Development Program w IESE Business School w Barcelonie. Doktorat obroniła w dziedzinie nauk o zarządzaniu w Szkole Głównej Handlowej w 2003 r. W latach 1995–2012 była pracownikiem naukowym w Katedrze Rynku i Marketingu w Szkole Głównej Handlowej. Od 1997 r. Jest związana z Akademią Leona Koźmińskiego, aktualnie zatrudniona na stanowisku adiunkta w Katedrze Marketingu. Jest autorką monografii Marketing usług organizacji niekomercyjnych i współautorką m.in. Podręczników: Marketing. Koncepcja wydajnych działań (Nagroda Główna w kategorii podręczniki X Konkursu na Prace Naukowe, KNOiZ, PAN 2012 r.), Marketing. Kluczowe pojęcia i funkcjonalne wykorzystania, pod red. L. Garbarskiego, a także monografii Strategie marketingowe, pod. Red. W. Wrzoska, wydajność marketingu, pod red. W. Wrzoska, Koszty i efekty działań marketingowych, pod red. L. Garbarskiego oraz autorką wielu innych publikacji naukowych w zagranicznych i krajowych czasopismach naukowych. Ma wieloletnie doświadczenie we współpracy szkoleniowej i doradczej z biznesem.