Patrick Lencioni, autor bestsellerów „New York Timesa", napisał kilkanaście książek, w których radzi liderom, jak tworzyć zespoły i przewodzić organizacjom. Tym razem postanowił zająć się czymś innym. Chce spróbować pomóc liderom zrozumieć, dlaczego w ogóle objęli rolę przywódczą i co mogą zrobić,poprawnie się w niej realizować.
Pisząc „Motywacje lidera" prawdopodobnie najbardziej intrygującą książkę w swojej dotychczasowej karierze, Patrick Lencioni postanowił wciągnąć czytelników w rozmowę między dwoma konkurującymi dyrektorami generalnymi. Shay Davis od pół roku kieruje firmą Golden Gate Alarm i powoli rozpoczyna się martwić, że nie radzi sobie tak prawidłowo, jak powinien. Nie ma się do kogo zwrócić i ostatecznie decyduje się zasięgnąć rady od kogoś, kogo w normalnych okolicznościach niewątpliwie nie poprosiłby o pomoc. Zaprasza na rozmowę Liama Alcotta, dyrektora marki, która radzi sobie na rynku widocznie lepiej niżeli Golden Gate, a którego on osobiście szczerze nie znosi.
Powstała wciągająca i inspirująca opowieść biznesowa – pełna zaskakujących zwrotów akcji, połączona z praktycznymi poradami dla liderów – kończy się ostatecznie w sposób niespodziewany, co odkrywczy. Po drodze Lencioni nakłania czytelnika do szczerej autorefleksji i podpowiada, jak zmienić podejście do pięciu najważniejszych obszarów pracy. Dzięki jego radom liderzy mogą uniknąć błędów, które mogłyby spowolnić rozwój ich organizacji, a choćby zaszkodzić ludziom, których powinni wspierać i inspirować do rozwoju i osiągania celów.
***
Bodaj najkorzystniejsza opowieść, jaka wyszła do tej pory spod pióra Pata. Postaci są autentyczne, fabuła dynamicznie się rozwija, a kolejne zwroty akcji co rusz zaskakują czytelnika. No i oczywiście płyną z niej cenne lekcje dla każdego, kto chce być liderem.
Elizabeth Bryant, dyrektor ds. Edukacji Southwest Airlines
Jeśli się obejmuje rolę lidera z niewłaściwych powodów, ludzie mogą na tym konkretnie ucierpieć. Pat napisał zwięzłą i wciągającą historię, która pomaga liderom zrozumieć własną motywację i objąć właściwy kurs.
Henry Cloud, autor bestsellerowych książek Sztuka mówienia „Nie", Necessary Endings, The Power of the Other
Lencioni znów to zrobił! W książce Motywacje lidera wyjaśnia jasno i przejrzyście, jak motywacja wpływa na nasz sukces. Zamierzam dać tę książkę do przeczytania wszystkim naszym początkującym i potencjalnym przyszłym liderom nawet jeszcze przed rozpoczęciem przygotowań do objęcia roli przywódczej.
Amy Bastuga, dyrektor ds. HR Radio Flyer
***
PATRICK LENCIONI jest założycielem i prezesem Table Group, która od 1997 roku wspiera liderów w budowaniu zdrowych organizacji. Z jego rad korzystają liderzy na całym świecie, w wyjątkowo rozmaitych organizacjach. Do grona jego klientów należą korporacje międzynarodowe, dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwa, profesjonalne drużyny sportowe, wojsko, organizacje non-profit, szkoły i kościoły. Lencioni jest autorem jedenastu bestsellerów, w tym książek Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, Trzy kluczowe cechy rewelacyjnego członka zespołu, a także Odkryj się. Wcześniej pracował w Oracle, Sybase, a także w firmie konsultingowej Bain & Company.