W świecie organizacji mamy coraz udoskonalone technologie. Wyrafinowane produkty i usługi. Wykwalifikowanych pracowników. Skomplikowane struktury. Znaczne bazy danych i algorytmy decyzyjne. Ogromny repertuar metod i technik zarządzania. Nie mamy zaś więcej tego, czego potrzeba najmocniej – myślenia strategicznego.
Świat, w którym działają organizacje, jest niełatwy. Ale wiemy, jak sobie radzić ze złożonością i niepewnością świata organizacji – trzeba myśleć strategicznie. Logikę tego cyklu demonstruje w tej książce krok po kroku jeden z najkorzystniejszych polskich myślicieli strategicznych, prof. Krzysztof Obłój, wybitny uczony i renomowany praktyk, doradca wielu firm.
Po pierwsze, trzeba zrozumieć, co i w jaki sposób w otoczeniu organizacji naprawdę się zmienia.
Po drugie, trzeba umieć nazwać kluczowe wyzwania, przed którymi te zmiany postawią markę.
Po trzecie, trzeba umieć zaadresować te wyzwania. I nie ma w tym procesie ani specjalnej magii ani tajemnicy. Jest za to skumulowana wiedza teoretyczna i wypracowana praktyka, która podpowiada, jak to korzystnie robić.
Najnowsza książka profesora Obłoja to znakomity przewodnik strategii na niełatwe czasy w biznesie.