W ostatnich latach w polskich i światowych badaniach prowadzonych w obszarze nauk o zarządzaniu i obszarach pokrewnych wyraźnie zauważalny jest wzrost popularności metod jakościowych. Coraz szersze grono badaczy dochodzi do wniosku, że do opisu i zrozumienia dynamicznego, nieraz niejednoznacznego świata konieczne jest wyjście poza ramy istniejących teorii i hipotez. Taką właśnie możliwość proponują badania jakościowe, które ze swej natury należycie nadają się do opisu tego, co zmienne, a także tego, co subiektywne. Badania jakościowe w wielu środowiskach ciągle jeszcze nie są uznawane i legitymizowane na równi z badaniami ilościowymi. Ta sytuacja zmienia się, ale nadal pokutuje dużo stereotypów, które umniejszają postrzeganą wartości badań jakościowych. Prezentowana publikacja ma się przyczynić do upowszechniania wiedzy na temat prowadzenia badań jakościowych oraz doskonalenia praktyki badań jakościowych, a przez to do zmiany tych stereotypów.
Książka składa się z siedmiu rozdziałów demonstrujących najważniejsze aspekty badań jakościowych. Autorzy podążają za logicznym przebiegiem cyklu badawczego: począwszy od rozstrzygnięcia, co ma być badane i zaplanowania badania, poprzez dobór podejścia, wybór próby, zbieranie i analizę danych, aż do interpretacji tych danych i oceny jakości przeprowadzonego badania. Rozdział pierwszy poświęcono szeroko pojętej przydatności badań jakościowych w naukach o zarządzaniu. Drugi rozdział zawiera prezentację czterech najszczególniej rozpowszechnionych w naukach o zarządzaniu konwencji badań jakościowych: teorii ugruntowanej, studium przypadku, etnografii i badań w działaniu (action research). Trzeci rozdział został poświęcony próbie badawczej. W rozdziale czwartym podjęto problematykę gromadzenia danych w badaniach jakościowych. Rozdział piąty poświęcony jest analizie zebranego materiału empirycznego. Poddane analizie dane stają się przedmiotem interpretacji, tworzenia teorii i prezentacji wyników i wniosków w tekście naukowym. Tym zagadnieniom poświęcony jest szósty rozdział publikacji. Ostatni, siódmy rozdział poświęcono ocenie badań jakościowych.
Tytuł Podstawy badań jakościowych Autor Beata Glinka,Wojciech Czakon Wydawnictwo PWE EAN 9788320824582 ISBN 9788320824582 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Biznes ilość stron 204 Format 16.4x23.5x1.1 cm Rok wydania 2021 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.376 kg