Pomimo upływu czasu, problematyka autonomii w dydaktyce językowej nie tylko nie traci na błyskotliwości, lecz staje się coraz bardziej aktualna, nie tylko dlatego, iż konieczność rozwijania postaw i zachowań
autonomicznych stanowi jeden z filarów europejskie
j polityki językowej i iż jest ona podkreślana w wielu oficjalnych dokumentach,na dodatek dlatego, iż taki jest w pokaźnej mierze wymóg otaczającej nas rzeczywistości. Trudno się bowiem nie zgodzić, że w obliczu coraz obszerniejszej mobilności uczniów i studentów
czy możliwości oferowanych przez technologie komputerowo
-
informacyjne, samodzielność w nauce języka obcego, jakkolwiek nie byłaby ona definiowana, stanowi wartość samą w
sobie, umożliwiając uczącym się o dużo bardziej efektywne funkcjonowanie w przeróżnych kontekstach. Pomimo to, promowanie autonomii wcale
nie jest priorytetem dla wielu nauczycieli, a sami uczniowie nieraz nie są
chętni do przejęcia odpowiedzialności za własną naukę, ograniczając się
do wykonywania tylko tych zadań, które są od nich wymagane.
Choć
przyczyn takiego stanu rzeczy jest z pewnością bardzo mnóstwo, to na-
leży przypuszczać, że jedną z ważniejszych jest niedostateczna świadomość rozwiązań, zezwalających
na umiejętne powiązanie rozwijania autonomii z osiąganiem celów dydaktycznych, które byłyby zgodne z zapisami podstawy programowej i kryteriami egzaminacyjnymi.
ISBN: 9788365038166
Kod paskowy: 9788365038166
Redakcja: Pawlak Mirosław
Rok wydania: 2015
Kod wydawcy: 45265
ilość stron: 150
Oprawa: Kartonowa Foliowana
PKWiU: 58.11.1
Format: 15.5x23.3
Głębokość (mm): 10
Waga: 0.248
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
autonomicznych stanowi jeden z filarów europejskie
j polityki językowej i iż jest ona podkreślana w wielu oficjalnych dokumentach,na dodatek dlatego, iż taki jest w pokaźnej mierze wymóg otaczającej nas rzeczywistości. Trudno się bowiem nie zgodzić, że w obliczu coraz obszerniejszej mobilności uczniów i studentów
czy możliwości oferowanych przez technologie komputerowo
-
informacyjne, samodzielność w nauce języka obcego, jakkolwiek nie byłaby ona definiowana, stanowi wartość samą w
sobie, umożliwiając uczącym się o dużo bardziej efektywne funkcjonowanie w przeróżnych kontekstach. Pomimo to, promowanie autonomii wcale
nie jest priorytetem dla wielu nauczycieli, a sami uczniowie nieraz nie są
chętni do przejęcia odpowiedzialności za własną naukę, ograniczając się
do wykonywania tylko tych zadań, które są od nich wymagane.
Choć
przyczyn takiego stanu rzeczy jest z pewnością bardzo mnóstwo, to na-
leży przypuszczać, że jedną z ważniejszych jest niedostateczna świadomość rozwiązań, zezwalających
na umiejętne powiązanie rozwijania autonomii z osiąganiem celów dydaktycznych, które byłyby zgodne z zapisami podstawy programowej i kryteriami egzaminacyjnymi.
ISBN: 9788365038166
Kod paskowy: 9788365038166
Redakcja: Pawlak Mirosław
Rok wydania: 2015
Kod wydawcy: 45265
ilość stron: 150
Oprawa: Kartonowa Foliowana
PKWiU: 58.11.1
Format: 15.5x23.3
Głębokość (mm): 10
Waga: 0.248
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka