Pociąg InterCity wjeżdża na peron rzymskiego dworca głównego z wagonem pełnym martwych ciał. Świadkiem makabrycznego odkrycia jest Colomba Caselli, zastępczyni komendanta policji. Niedługo później do stróżów prawa docierają groźba kolejnych morderstw, a także informacja, że za zamach odpowiedzialni są terroryści. Caselli i Dante Torre, jej istotnie błyskotliwy wspólnik, nie są jednak przekonani o autentyczności listu. Próbując dociec prawdy ukrytej za fasadą kłamstw, Caselli i Torre kilkukrotnie cudem unikają śmierci. Po raz kolejny doświadczenia z dzieciństwa Dantego pomagają detektywom zobaczyć to, co innym umyka. Bohaterowie kontaktują się z niejaką Giltine, która ma za sobą lata przepełnione bólem, goryczą i morderczą żądzą zemsty. Rzadka choroba psychiczna każe jej wierzyć, że nie przebywa już wśród żywych, a co za tym idzie – nie doświadcza strachu… Kobieta staje się przez to dla Colomby najgroźniejszym spośród wrogów.
Policjanci są zdani tylko na siebie. Działają na granicy prawa, lecz jedynie oni mogą sprawić, że kanały Wenecji nie spłyną krwią…
Dazieri podąża śladami Larssona i Stephena Kinga. Nad wyraz mroczne wyzwanie dla zwolenników tajemnicy. „Kirkus"
Mistrzowsko skonstruowany thriller, w którym nic nie jest takie, jakie się wydaje. „La Repubblica"
Mamy tu Czarnobyl, eksperymenty na ludziach, oszustwa Pawłowa, karkołomne teorie spiskowe... Dynamiczny i brutalny thriller spodoba się czytelnikom, którzy lubią odważne pomysły fabularne i wizjonerski sposób narracji. Akcja rozgrywa się na wysokich obrotach, w hollywoodzkim tempie i z hollywoodzkim rozmachempędzi do dramatycznego finału. „Magazyn Literacki Książki"
Przerażające… Fani kolekcji Hannibala Lectera Thomasa Harrisa, za przeproszeniem, połkną to. „Kirkus Reviews"
Wybuchowa powieść pełna złożonych charakterów, w której akcja nie zwalnia. Proza kryminalna w najkorzystniejszym, światowym wydaniu. „Booklist"