użyteczny poradnik fachowy zawierający opis budowy, sprawdzania i diagnostyki sterowanych elektronicznie zasobnikowych układów wtryskowych Common Rail, powszechnie stosowanych w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów. Opisano sposoby sprawdzania niewymagające posiadania specjalnych urządzeń diagnostycznych poszczególnych producentów samochodów. Bardzo cenny materiał ilustracyjny obejmuje zarejestrowane w rzeczywistych warunkach przebiegi sygnałów poszczególnych części układów Common Rail czołowych producentów (Bosch, Delphi, Siemens, Denso) wraz z ich interpretacją oraz wytycznymi dotyczącymi diagnostyki i naprawy. Dodatkowo do książki uwzględniono diagnostykę układów wtryskowych silników wysokoprężnych firmy Volkswagen zaopatrzonych w pompowtryskiwacze. W trzecim polskim wydaniu uwzględniono najnowsze rozwiązania układów wtryskowych Common Rail (w tym m.in. Układ Volvo i-Art wykorzystujący technologię „inteligentnej" poprawy dokładności, w którym każdy wtryskiwacz jest zaopatrzony w czujniki ciśnienia paliwa i temperatury paliwa), opisano zasobnikowy katalizator NOx (niewymagający wtrysku mocznika) oraz zamieszczono 36 nowych ilustracji.
Odbiorcy książki: inżynierowie i technicy o specjalności samochodowej, pracownicy warsztatów i stacji obsługi samochodów, studenci wydziałów mechanicznych wyższych uczelni o specjalności samochodowej, uczniowie przeciętnych szkół technologicznych o profilu samochodowym i użytkownicy samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi zaopatrzonymi w zasobnikowy układ wtryskowy Common Rail
Pojazdy zaopatrzone w filtr cząstek stałych
- Budowa układów wylotowych z filtrem cząstek stałych
- Regeneracja filtrów cząstek stałych
- Obsługa filtrów cząstek stałych w warsztacie
- Katalizator SCR
- Katalizator zasobnikowy NOx