Opracowanie Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty? dylematy? trendy jest niezwykle cenną publikacją, odpowiadającą na palące potrzeby współczesnej glottodydaktyki polonistycznej. Celne sformułowanie zawarte w tytule? język nierodzimy? posiada w sobie trzy typy polszczyzny postrzeganej jako język obcy, drugi i odziedziczony.
Wchodzące w skład tomu artykuły stanowią cenny zbiór danych zarówno dla czynnych lektorów, jak i osób stawiających pierwsze kroki w pracy pedagogicznej.Z recenzji wydawniczej prof. Dr hab. Anny DąbrowskiejDydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty? dylematy? trendy to trzeci z kolei tom opracowanego przez nas procesu pozycji naukowo-dydaktycznych z zakresu glottodydaktyki.
proponujemy w nim dalszą analizę naszej dyscypliny u progu trzeciej dekady XXI wieku. Szeroko zakreślona perspektywa pozwoliła na uwzględnienie z jednej strony nowszych czy mniej typowych zjawisk typowych dla polszczyzny wpływających na jej nauczanie, a z drugiej? największych bolączek współczesnej glottodydaktyki polonistycznej.
Autorzy tekstów pochodzą z różnych krajowych i zagranicznych ośrodków naukowych i dydaktycznych, co powoduje, że analizowane zagadnienia ujmują z odmiennychperspektyw. Mamy nadzieję, iż niniejsze opracowanie, stanowiące kolejne kompendium wiedzy glottodydaktycznej, będzie praktyczne dla wszystkich czytelników, którym ponownie życzymy, żeby nauczanie języka polskiego jako obcego, drugiego albo odziedziczonego było dla nich PASJĄ, POWOŁANIEM i PRZYJEMNOŚCIĄ.Ze wstępu redaktorek tomu Anny Seretny i Ewy Lipińskiej