"W sumie więc można uznać, iż los tygodników opinii uzależniony jest od umiejętności prędkiego i wprawnego odczytywania sygnałów płynących z systemu medialnego i systemu społeczno-politycznego. Ich ekonomiczna kondycja wyprzedzająco informuje o koniunkturze rynku medialnego,prawidłowe jej zdiagnozowanie zakłócane jest poprzez normatywne lub ekonomiczne oddziaływanie władz państwowych na rynek medialny.
Treściowa zawartość tygodników opinii oznajmia zjawiska społeczne. Toczące się na ich łamach kampanie publicystyczne głównie wynikają z realnych problemów społecznych. Zatrudnieni w nich dziennikarze stanowią elitę swego zawodu.
mają także widoczny wpływ na funkcjonalne uczenie dziennikarstwa. Stanowią wzór, do którego dążą, lub z którym porównują się adepci tego zawodu. Redakcje tygodników opinii zaczęły dywersyfikować swój artykuł.
Jego papierowa wersja z biegiem czasu traci na znaczeniu zastępowana różnymi cenowo zestawami dostępu do baz informacji (artykułów, analiz, itp.) wykonanych poprzez poszczególne redakcje." z zakończenia "Książka wyszła spod pióra najwybitniejszego badacza współczesnego polskiego systemu mediów profesora Tomasza Mielczarka.
Jej czytelnik otrzyma pracę o ogromnej zawartości faktograficznej i skłaniającą do głębokich refleksji nad współczesnymi mechanizmami komunikacji masowej. Wywoła wielkie zainteresowanie wśród studentów dziennikarstwa, politologii i kulturoznawstwa.
niewątpliwie sięgną po nią uczestnicy życia politycznego i kulturalnego, znajdując w niej impuls do głębokich przemyśleń." prof. Zw. Dr hab. Wiktor Pepliński "Praca jest bardzo ciekawa, wartościowa i potrzebna czytelnikom, jednocześnie medioznawcom jak i pokoleniom studentów dziennikarstwa i kierunków pokrewnych.
Wielką zaletą jest powłoka faktograficzna, jak i stosowne i wyważone podsumowania ewolucji linii redakcyjnej poszczególnych tytułów i wieloletnich trendów." dr hab. Ryszard Filas Powyższy opis pochodzi od wydawcy.