III część bestsellerowego cyklu! Kolejne przygody całkiem zwykłego rodzeństwa w niezwykłym Baśnioborze! W Baśnioborze trwają wakacje. Seth, wbrew woli dziadka, znów sprzedaje satyrom baterie. Podczas nielegalnych interesów wpada na ślad dziwnej plagi: istoty światła przemieniają się w stworzenia ciemności.
Zaraza zatacza coraz szersze kręgi, dotyka choćby najmocniej pokojowych gatunków. Przerażone istoty zbierają się w najlepiej chronionych rejonach lasu. Opiekunowie rezerwatu nie wiedzą, co robić, aby zapobiec pladze.
Próbują odkryć przyczynę nieodgadnionych wydarzeń. Tymczasem Kendra dołącza do Rycerzy Świtu i wraz z innymi członkami bractwa wyrusza na niebezpieczną misję: trzeba odnaleźć kolejny artefakt, zanim uda się to Stowarzyszeniu Gwiazdy Wieczornej.
inicjuje się wyścig z czasem, którego stawką są losy jednego z rezerwatów. Czy Seth dzięki brawurze znów uratuje Baśniobór$510 Czy Kendra sprosta czekającemu ją zadaniu$511 przejrzyj! Daj się wciągnąć Pladze cieni!
Z recenzji poprzednich części: Mull nie pozwala czytelnikowi na chwilę znużenia, a niezliczone pomysły, miejsca, stworzenia, magiczne przedmioty i fabularne wolty dostarczają niemałych emocji. Krzysztof Pochmara, Katedra.nast.pl Ta historia jest tak zajmująca i tak należycie napisana, że jej magia podziała także na ciebie, będziesz zafascynowany do tego stopnia, że nie uda ci się odłożyć książki przed końcem lektury.,,Columbia Daily Tribune"