O co chodzi? Rozumienie idiomów i przenośni. Część 2 to ćwiczenia dla dzieci z zespołem Aspergera oraz tych, które mają trudności w rozumieniu znaczeń abstrakcyjnych, idiomów i powiedzeń metaforycznych. Pomoc stanie na wysokości zadania także w pracy z dziećmi niesłyszącymi, dwujęzycznymi, z afazją, autyzmem, a także dysleksją.
Ćwiczenia zostały opracowane tak, żeby ułatwić dziecku rozumienie wieloznaczności. Z każdym powiedzeniem dziecko zapoznaje się według określonego schematu:
czyta opowiadanie,
analizuje ilustrację sytuacyjną,
wykonuje ćwiczenia wspomagające rozumienie wieloznaczności.
Taki schemat jest skutecznym sposobem na dekodowanie znaczenia idiomu w kontekście. Dziecko, wykonując ćwiczenia, odwołuje się do doświadczeń bohaterów oraz do sytuacji ze swego życia. W ten sposób stopniowo początkuje rozumieć znaczenie idiomów i przenośni.
O co chodzi? to sprawdzone narzędzie dla logopedów, terapeutów, nauczycieli szkół specjalnych i powszechnych oraz rodziców i opiekunów.
Ćwiczenia zostały opracowane tak, żeby ułatwić dziecku rozumienie wieloznaczności. Z każdym powiedzeniem dziecko zapoznaje się według określonego schematu:
czyta opowiadanie,
analizuje ilustrację sytuacyjną,
wykonuje ćwiczenia wspomagające rozumienie wieloznaczności.
Taki schemat jest skutecznym sposobem na dekodowanie znaczenia idiomu w kontekście. Dziecko, wykonując ćwiczenia, odwołuje się do doświadczeń bohaterów oraz do sytuacji ze swego życia. W ten sposób stopniowo początkuje rozumieć znaczenie idiomów i przenośni.
O co chodzi? to sprawdzone narzędzie dla logopedów, terapeutów, nauczycieli szkół specjalnych i powszechnych oraz rodziców i opiekunów.