Książka kompleksowo demonstruje zagadnienia związane z kontrolą menedżerską w szpitalach publicznych. Wdrożenie wyszczególnionych w opracowaniu rozwiązań pomoże szpitalom poprawić uzyskiwane wyniki, w tym jakość i skuteczność dostarczanych usług medycznych, a co z tego wynika – zapewnić ulepszoną opiekę zdrowotną pacjentom.
Publikacja jest wynikiem wieloletnich badań w polskich i zagranicznych szpitalach. Autor przyjął założenie, iż powodzenie cyklu kontroli jest oparte w obszernym zakresie na dyrektorze i jego dobrej interakcji z menedżerami przeciętnego szczebla, czyli kierownikami (ordynatorami) oddziałów szpitalnych i innych działów medycznych oraz profesjonalistami medycznymi.
Szczegółowo omówiono koncepcje kontroli i związane z nią teorie, uwzględniając właściwości rynku ochrony zdrowia, usług medycznych i szpitali jako organizacji publicznych. Przeanalizowano w dodatku, główne części kontroli menedżerskiej i ich wzajemne relacje oraz ich związki z wynikami – w tym finansowymi – szpitali publicznych.
Publikacja jest przeznaczona zarówno dla menedżerów ochrony zdrowia, jak i pracowników naukowych i studentów kierunków związanych z zarządzaniem w placówkach medycznych.