Rozwój nowych technologii powoduje powstawanie nowych zjawisk w mediach, a otoczenie technologiczne i prawne podlega ciągłym i dynamicznym zmianom. Publikacja prezentuje najistotniejsze zagadnienia prawne związane z prasą, radiem, telewizją i Internetem i zagrożenia i wyzwania związane z ich funkcjonowaniem w społeczeństwie informacyjnym.
W opracowaniu omówiono m.in. Następujące zagadnienia: - mowa nienawiści w kontekście wolności wypowiedzi, - dezinformacja w przekazie medialnym, - reklama internetowa a poszanowanie prywatnej sfery życia człowieka, - informacje osobowe jako,,waluta" za uczestnictwo w mediach społecznościowych, - udział mediów w procesach społecznych wpływających na poczucie bezpieczeństwa.
Książka przeznaczona jest dla dziennikarzy, producentów, wydawców, nadawców radiowych i telewizyjnych, jak w dodatku wszystkich osób zainteresowanych związkami prawa, mediów i nowych technologii. Będzie też {pomocn|przydatn)a wykładowcom i studentom na kierunkach: prawo, dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz bezpieczeństwo wewnętrzne.